Lautapelit

Aktiiviset suodattimet

  • 1918: Brother Against Brother

    42,46 € 49,95 € -15%

    1918 – Veli Veljeä Vastaan on Suomen sisällissotaan sijoittuva korttivetoinen sotapeli kahdelle pelaajalle. Toinen pelaaja vastaa senaatin johtamien valkoisten joukkojen taistelusta toisen koittaessa johdattaa kansanvaltuuskunnan johtamat punaiset vallankumoukselliset voittoon.

    Pelissä on yli viisikymmentä historiallista tapahtumaa kuvaavaa korttia. Jokaisessa kortissa on paitsi peliin liittyvä kuvaus myös lyhyt historiallinen teksti ja siihen liittyvä kuva. Pelilautana on Suomen kartta vuodelta 1918, johon on merkitty kaupungit ja niitä yhdistävät maa- ja rautatiet.

    Valkoisen pelaajan tavoitteena on vallata punaisten hallussa olevat strategiset kaupungit punaisen pelaajan koittaessa joko valloittaa valkoisten pääkaupunki Vaasa tai pitää omat alueensa pelin loppuun.

    Peli on kaksikielinen, mukana ovat ohjeet niin suomeksi kuin englanniksikin.


    Pelin on suunnitellut Antti Lehmusjärvi, joka on ammatiltaan merivoimien lakimies ja pitkän linjan sotapeliharrastaja. Hänen haastattelunsa pelin synnystä voit kuunnella Lautakunta-podcastista. https://soundcloud.com/mikko-saari-431041221/antti-lehmusjarven-haastattelu

  • 5 Minute Chase

    16,15 € 17,95 € -10%

    5 Minute Chase on hienosti asia ilmaisten asymmetrinen laatanasettelupeli. Pelaajat käyttävät siinä samoja laattoja, mutta heidän tavoitteensa ja voittoehtonsa ovat erilaiset. Peli etenee reaaliajassa, varsinaisia vuoroja ei ole, pelaajat yrittävät siis roolistaan riippuen hirveällä hädällä asetella laattoja tai pelimerkkejä järkevästi pöydälle. Yksi tai kaksi pelaajista ovat karkureita, jotka ovat paenneet vankilasta ja yrittävät päästä piilopaikkaansa. Toiset pelaajat ovat etsiviä, jotka jahtaavat karkureita.

    Karkurit voittavat, jos he pääsevät piilopaikkaansa löydettyään tiesulkuja vältellen ensin rahaa, kartan ja avaimet. Etsivät vähemmän yllättäen voittavat, jos he saavat tätä ennen karkurit kiikkiin. Se tapahtuu tutkimalla vauhdilla vihjeitä karkurien asettamista laatoista ja etenemällä näiden jäljillä. Peli on taputeltu nimensä mukaisesti noin viidessä minuutissa, eli missä sie tarvitset oikei noppeet fillerii, nii täs siul on sellane!

  • 878 Vikings - Invasions of...

    67,95 €

    878 Vikings on aluehallintapeli 2-4 pelaajalle. Tarkoituksena on rohmuta rikkauksia ja kasvattaa mainetta ja perustaa uusi koti Englantiin. Vaihtoehtoisesti voit puolustaa omaa kristittyä valtakuntaasi noita pakanallisia viikinkivalloittajia vastaan. Viikinkipelaajat kontrolloivat vapaita norjalaisviikinkejä ja pelottomia hyökkäysjoukkoja, berserkkejä.

    Useammalla pelaajalla, samalla puolella olevat pelaajat voivat tehdä yhteistyötä ja koordinoita strategioitaan. Englantilaiset aloittavan pelin hallitsemalla koko Englantia, mutta viikinkipelaajat hyökkäävät mereltä ja iskevät syvälle sisämaahan. Pelaajat päättävät koska peli päättyy Wedmoren rauhanneuvotteluihin. Se osapuoli, joka hallitsee useampia kaupunkeja rauhanneuvotteluvuoron lopussa, on voittaja.

    Isot pisteet pelin historiallisesti tarkalle kansikuvalle, jossa viikingillä ei ole sarvia kypärässään.

  • 878: Vikings – Invasions of...

    35,95 €

    Samaan laatikkoon koottuna 9 pientä lisäosaa 878: Vikings - Invasions of England -peliin:

    War for Land and Gods
    Kings
    Epic Battle Events
    Viking Ships
    Relics and Holy Sites
    Legendary Leader
    Kingdoms
    Runes and Prayer Dice
    Legends

  • A Feast for Odin

    92,95 €

    Using the central board in A Feast for Odin, players have to hunt, gather basic materials, refine those materials, develop their production-buildings, build/buy ships, and raid settlements.

    The resulting earnings are placed on the players' board in the best possible pattern to produce income and (later) victory points.

  • A Feast for Odin: The...

    41,95 €

    The first large expansion for A Feast for Odin, The Norwegians includes four new islands (Isle of Man, Isle of Skye, Islay, Outer Hebrides) with Irish coastal viking-settlements on the backside (Waterford, Wexford, Cork, Limerick), where people from Norway came to stay through the winter (longphort), to trade at, and to settle nearby. This offers new strategies and new puzzle-tiles like horse (6VP, 2x5 spaces)/pregnant horse/leather(green)/vadmal(blue) and pigs (1 VP, breed every round; 2x3 - 1 = 5 spaces)/herbal (orange)/ antler (green)/tools (blue). The game has a third box for the tiles and offers the four old islands too (renewed little different VPs and new graphic-aspects of mini-expansion islands Lofoten/Orkneys/Tierra del Fuego).

    The expansion includes another mountain-strip (last round), more two-silver coins, meat/beans and runes/oil and a "little emigration" piece that covers one food instead of two. You get it on a new action-space for giving away a whaling boat. The renewed action board has three pieces that can be turned around for different numbers of players (version for 1-2, 3, and 4 players), which increases the chances of players getting in each others way. It contains new opportunities like butchering, elk-hunting, fishing, and thievery, along with changes for some old actions. It's now easier, for example, to play an animal strategy, also because you can now get two of the same animals in one action. There is also a new fifth column to make a (better) action with your last viking! You can smith, for example, now a grey piece with maximum of eight swords by using an ore and only one action. Also for this, there are five new grey puzzle-pieces like pan, hauberk or anvil and a little board for smithable pieces with fewer than nine swords.

    Totally new is also the idea of a random start-building. Everybody gets one of the six artisan shed boards and can build the front or backside with one wood and one action. These buildings offer, covered like stonehouse and longhouse, some stuff (pieces, weapons, commodities), VPs and one silver (horse stable 2 silver). So everybody has another different start-opportunity - like the profession card. In this expansion, you choose the best of two cards to start with. Another new option is, that instead of puting a profession card into the game, you can throw it away for a VP-chip. A nice little competitive element, because there are only two 4-VP-chips, six 3-VP-chips and eight (endless) 2-VP-chips.

    The expansion includes no almanac about game-elements and their viking-history. But again it was written by Gernot Köpke as a "historical-science"-journalist and learnd lokal newspaper editor and main elements will be published on BGG at https://www.boardgamegeek.com/thread/2023534/almanac-almanach
    The expansion includes also an extra board for ships and small emigration tiles.

  • A Thief's Fortune

    27,16 € 31,95 € -15%

    Nabbarah: A city full of wonders and stories to be told — a glimmering jewel in the middle of the desert.

    You are a thief, always on the lookout for the next target to hit. You decide to sneak into the Royal Palace, break in its treasure room, and look for the mythical treasures rumored to be hidden there. Among piles of gold, emeralds, and precious jewelry, you stumble upon a chest containing a mysterious hourglass. As soon as you touch it, you are filled with mystical energy and realize its true power: You are now able to see glimpses of your own future. By taking different courses of action, different paths unfold before you, allowing you to shape your future as you see fit. Unfortunately, everyone in the palace is now after you...

    A Thief's Fortune is a card game for 1-4 players in which each player represents a different possible future of the same character. By visiting different locations, interacting with local characters and making sure that certain events you have seen actually happen, you try to find the path that will lead you as far away as possible from danger.

    In more detail, players each have three areas in front of them: past, present, and future. Over five rounds, players draft location, event, and character cards, adding them to their personal "future" area with resources on those cards. Players extract resources from those cards, and when they're empty, the cards move into the player's present, after which the player can activate the power on those cards to score the fortune points they need to win the game.

  • Aeon's End 2nd Edition

    45,95 €

    The survivors of a long-ago invasion have taken refuge in the forgotten underground city of Gravehold. There, the desperate remnants of society have learned that the energy of the very breaches the beings use to attack them can be repurposed through various gems, transforming the malign energies within into beneficial spells and weapons to aid their last line of defense: the breach mages.

    Aeon's End is a cooperative game that explores the deckbuilding genre with a number of innovative mechanisms, including a variable turn order system that simulates the chaos of an attack, and deck management rules that require careful planning with every discarded card. Players will struggle to defend Gravehold from The Nameless and their hordes using unique abilities, powerful spells, and, most importantly of all, their collective wits.

  • Aeon's End: Legacy

    69,95 €

    “You are not breach mages yet,” Brama lectures as she paces down the line of students, her frail form belying her immense power. “Breach mages have protected us since the beginning — since the burning of the world and our pilgrimage into the dark. It was they who founded Gravehold, our last bastion, and if you wish to stand beside these living legends, you must listen and learn. The Nameless shall come again, as they always have, and you will need to be ready. You are the hope of our future.”

    As a young apprentice, you grew up to stories of the breach mages. Brama, the teacher, wisest of the mages. Dezmodia, the prodigy, master of great magic. Mist, the stoic leader and tactical genius. Malastar, the magical craftsman. Rebellious, powerful, and reckless perfectly sum up Xaxos. These mages are your heroes and tomorrow, after your ordeal, you will join their ranks.

    “Each of you must overcome your ordeal to learn discipline and focus, the tools you will need to defend Gravehold. We are nothing without Gravehold. To be a breach mage is to sacrifice your life for Gravehold. When you die, it will be in defense of our city. Once you understand this universal truth...only then will you be ready to become a breach mage.”

  • Affliction: Salem 1692

    26,95 €

    The hysteria over witches among the people of Salem swept the region like a disease in 1692. As is the case in any tragic event, there are those whom will use the circumstances to their advantage. Under the veil of the witch-hunt lie other motivations; power, greed, revenge and righteousness.

    AFFLICTION: Salem 1692 is a game set in the hysteria of a witch-hunt. Use your influence to whisper in the ear of the magistrate, judge, governor or minister to protect some and have others arrested. Salem was a chance to gain property, exact revenge and prove one’s righteousness.

    The characters in the game were actual residents of the Salem region. This is the closest possible simulation of actual events in a game to date.

    GAMEPLAY: Players will take turns placing a "messenger" (worker) to select actions. After all workers are placed, actions will be resolved in the order they appear on the main board.

    EXONERATE - Take 2 Accusation Tokens off of any Colonist.
    FIRST PLAYER TOKEN/PROTECTION - Use a letter from the Governor to prevent one Colonist from being arrested and take the First turn, next turn.
    GAIN INFLUENCE/USE COLONIST ABILITY - Generate Influence and use the abilities of Colonists that you have in your Circle.
    ARREST - Spend Influence equal to a Colonist's adjusted Reputation to Arrest.
    SPECTRAL EVIDENCE - Use this token to prevent a Colonist from Generating Influence and using their Colonist ability.
    ACCUSE - Place accusation tokens to reduce Colonist's Reputations to make them easier to arrest.
    GAIN/REMOVE FEAR - Gain Fear Tokens or remove a fear token from another player (used to weaken Colonists)
    BRING COLONIST INTO CIRCLE - Spend Influence equal to a Colonists Base Reputation and bring them into your Circle.

    Play will cycle between accusing, arresting and protecting your interests. Fear provides an alternative way to function when necessary.

    END GAME: Increase Mather and Mary Spencer Hill are shuffled in with the bottom 6 cards of the Colonist deck. When either of them appears in the play area, the game immediately ends.

    VICTORY CONDITIONS: All players will receive victory points for the Reputation value of each Colonist that have arrested or brought into their circle, victory points for the property of those they have had arrested and for the number of influence tokens they have at the end of the game. Each player will also receive points for having specific families arrested or protected, depending on the player tile they are given.

  • After the Virus

    17,95 € 19,95 € -10%

    Välttämätön on tapahtunut: ihmiskuntaan on tarttunut zombievirus, joka on tappanut 90 % populaatiosta. Suurin osa henkiin jääneistä on muuttunut zombieiksi, ja homo sapiensin rippeet piileskelevät heikkoina ja puolustuskyvyttöminä. Tehtävänäsi on pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa ja varustautua tappelemaan koko ajan lisääntyvää zombiearmeijaa vastaan.

    After the Virus on Terraform Marsilla maailmanmaineeseen nousseiden Fryxeliuksen veljesten tekemä pakanrakennuspeli. Nämä sällit ovat melkein renessanssineroja, jotka tekevät kaiken itse. Tuon Danielin taiteilijankyvyt nyt ei kyllä kerää gallerioihin väkeä jonoksi asti, onhan tämä nyt rehellisesti sanoen ruma kuin mikä. Onneksi pelisuunnittelussa Jacob on tilanteen tasalla ja tässä on nyt tarjolla aika rautainen yhteistyöpeli, jossa pyritään suorittamaan tehtävä pakan täyttyessä zombieista.

    Prätätätätä! Kuole, sinä inha epäkuollut!

  • Agra

    62,95 €

    Intia, Agran kaupunki
    Vuosi 1527

    Abu'l-Fath Jalal-ud-din Muhammad, kansan keskuudessa Akbar Suurena tunnettu hallitsija täyttää 30 vuotta. Akbar on Mughal-dynastian kolmas hallitsija ja laajentanut Mughalin alueita, siten että hän hallitsee miltei koko Intian niemimaata Godavari-joelta pohjoiseen. Akbarin vaikutusvalta tuntuu koko maassa Mughalin sotilaallisen, poliittisen, kulttuurisen ja taloudellisen mahdin ansiosta.

    Yhdistääkseen ja hallitakseen laajaa valtakuntaansa, Akbar on perustanut keskitetyn hallinnon. Valloitettujen alueiden hallitsijoita on lepytelty avioliittojen ja diplomatian avulla. Akbar on ylläpitänyt rauhaa ja järjestystä asettamalla lakeja, joilla on saanut myös muiden kuin muslimialamaisten kannatuksen. Välttämällä heimosidoksia ja islamilaista valtioidentiteettiä, Akbar on pyrkinyt yhtenäistämään alueitaan. Mughalien persialaistunut kulttuuri onkin tuonut hänelle liki jumalaisen aseman.

    Merkkihenkilöt ja lähettiläät eri puolilta maata ovat matkalla juhlimaan Akbarin syntymäpäivää. Kunnianhimoisena maanomistajana et voi jättää tilaisuutta väliin: juhlat ovat loistava tilaisuus nostaa asemaansa ja varallisuuttaan.


    Omalla maa-alueellasi Agrassa viljelet puuvillaa ja kurkumaa. Saat puuta metsistäsi ja omistat pienen hiekkakivilouhoksen. Käymällä kauppaa ja jatkokäsittelemällä tuotteitasi, voit hankkia ylellisempiä kauppatavaroita, joilla mielistelet pääkaupunkiin matkustavia merkkihenkilöitä. Kilpailijoillasi on samansuuntaiset suunnitelmat, joten sinun on oltava heitä fksumpi, sillä Akbarin syntymäpäivä lähestyy päivä päivältä.

    Pelin on suunnitellut mm. La Granjan tehnyt Michael Keller ja siinä on Michael Menzelin upea kuvitus.


  • Alien Artifacts

    42,95 €

    Alien Artifax on 4X-tyyppinen korttipeli 2-5 pelaajalla. Kullakin pelaajalla lähettää oman ryhmittymänsä tutkimusaluksia kartoittamattomaan avaruuteen laajentamaan tietämystään ja voimaansa. Rakennatte aluksia, kehitätte teknologiaa ja tutkitte galaksia löytääkseenne jotain tai jonkun, josta hyödytte.

    Pelaajalla on joka vuoro käytössään kolme resurssikorttia ja keskeistä on päättää miten ne käyttää mahdollisimman tehokkaasti. Jokaisessa resussikortissa on kahta resurssityyppiä, voit käyttää vain toista. Resurssien avulla rakennnat aluksia, kehität teknologiaa, löydät planeettoja tai käyt kauppaa.

    Alien Artifacts tiivistää 4X (eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate) -pelien hengen alle tunnin korttipeliksi.

  • Altiplano

    54,95 €

    Altiplano, a bag-building game along the lines of Orléans set in the South American highlands of the Andes — the Altiplano — is not a simple game, presenting players with new challenges time and again. There are various ways to reach the goal, so the game remains appealing to try out new options and strategies, but success or failure also depends on whether your opponents let you do as you like or thwart the strategy you are pursuing. The competition for the individual types of goods is considerable — as is the fun in snatching a coveted extension card from under another player's nose!

    Each player starts with a unique role tile, giving them access to different goods and methods of production. Their access to goods is limited at the start, but players can acquire additional production sites throughout the game that give new options. The numerous goods — such as fish, alpaca, cacao, silver or corn — all have their own characteristics and places where they can be used. Whereas a player with silver can sell it for a high price at the market, a player with fish can exchange them for other goods at the harbor, and a player with alpaca can produce wool that can then be made into cloth at the farm.

    Aside from building up an effective production, players must deliver the right goods at the right time, develop the road in good time, and store their goods cleverly enough to fill their warehouses in the most valuable way. Often, a good warehouseperson is more relevant in the end than the best producer.

  • Anachrony

    64,95 €

    26. vuosisadan lopussa maa on hitaasti toipumassa katastrofaalisesta räjähdyksestä, joka teki planeetasta lähes asuinkelvottoman sitä seuranneiden rajujen sääolosuhteiden takia. Ihmiskunta on jakautunut neljään eri ryhmittymään, joita kutsutaan poluiksi sen mukaan millaiseksi niissä niissä nähdään paras tapa jälleenrakennukseen: Harmonia, Dominanssi, Edistys ja Pelastus. Eri polkujen edustajat elävät hauraassa rauhan tilassa, lähes täysin eristäytyneinä toisistaan.

    Mysteeristen Aikarepeämien avulla kukin polku pystyy matkaamaan tiettyyn hetkeen menneisyydessä. Se voi auttaa heidän kehitystään, mutta riskinä on muuttaa aika-avaruuden jatkumoa. Nopea edistyminen on nyt kuitenkin tärkeää, sillä aikarepeämästä saadun viestin perusteella planeettaa uhkaa edellistäkin hirveämpi uhka: maata lähestyy törmäyskurssilla neutronium-ainetta sisältävä asteroidi. Tutkijoiden mukaan asteroidin energiajälki on identtinen vuosisatoja sitten maan lähes tuhonneen asteroidin kanssa…

    Anachronyn erikoisuus on ainutlaatuinen kaksitasoinen työläistenasettelumekaniikka. Matkustaakseen pääkaupunkiin tai etsiessään resursseja tuhoutuneilta alueilta, pelaajat tarvitsevat spesialisteja (insinöörejä, tieteilijöitä, hallinnon ammattilaisia ja neroja), mutta myös näitä vaativissa olosuhteissa suojelevia exosuitteja. Kumpiakaan ei ole riittävästi.

    Aikamatkustuksen ansiosta pelaajat voivat lähettää menneisyyden itselleen resursseja, jotka täytyy ehtiä maksamaan tulevaisuuden itselle takaisin, jotta tämä pystyy ne menneisyyteen lähettämään...

    Jokaisella polulla on oma tavoitteensa, joka toteutuessaan antaa paljon pisteitä. Eniten pisteitä kerännyt pelaaja voittaa ja nousee uuden pääkaupungin hallitsijaksi.

  • Anachrony: Exosuit...

    39,95 €

    The Exosuit Commander Pack on laajennus Anachrony-peliin. Se sisältää 30 suurta (55 mm korkeaa) exosuit-miniatyyriä ja Pioneers of the New Earth -lisäosan, sekä vielä Guardians of the Council -moduulin.

    Pystyt päivittämään exosuit-tokenisi johon 24 miniatyyristä, joissa on ohjaamokolo työläisellesi.

    Guardians of the Council lisää peliin kuusi uutta exosuit-miniatyyriä ja uuden moduulin. Guardianeita voi käyttää myös Chronobotin exosuit-armeijana - tai vaihtoehtona pelaajan omalle.

    Pioneers of the New Earth -moduulin avulla voit päivittää exosuitteja tutkiaksesi laajoja ja vaarallisia Outbackin alueita. Exosuitteja voi parannella resursseilla tai jopa läpimurroilla. Uutta seikkailutoimintoa voi käyttää löytääkseen menneisyyden salaisuuksia tai vaikka kohdatakseen vihamielisiä elämänmuotoja.

    Exosuittien voimaa voi käyttää jopa toisia pelaajia vastaan, kun kilpaillaan siitä kuka ehtii varaamaan parhaat toimintopaikat.

  • Arboretum Deluxe

    29,95 €

    Arboretum is a strategy card game for 2-4 players, aged 10 and up, that combines set collection, tile-laying and hand management while playing in about 25 minutes. Players try to have the most points at the end of the game by creating beautiful garden paths for their visitors.

    The deck has 80 cards in ten different colors, with each color featuring a different species of tree; each color has cards numbered 1 through 8, and the number of colors used depends on the number of players. Players start with a hand of seven cards. On each turn, a player draws two cards (from the deck or one or more of the discard piles), lays a card on the table as part of her arboretum, then discards a card to her personal discard pile.

    When the deck is exhausted, players compare the cards that remain in their hands to determine who can score each color. For each color, the player with the highest value of cards in hand of that color scores for a path of trees in her arboretum that begins and ends with that color; a path is a orthogonally adjacent chain of cards with increasing values. For each card in a path that scores, the player earns one point; if the path consists solely of trees of the color being scored, the player scores two points per card. If a player doesn't have the most value for a color, she scores zero points for a path that begins and ends with that color. Whoever has the most points wins.

  • Architects of the West Kingdom

    42,95 €

    Architects of the West Kingdom sijoittuu Karolingien valtakunnan loppuvaiheisiin, vuoden 850 tienoille. Pelaajat ovat kuninkaan arkkitehtejä, jotka pyrkivät tekemään kuninkaaseen vaikutuksen rakennuttamalla erilaisia maamerkkejä. Urakkaan tarvitaan raaka-aineita, oppipoikia ja hyvin valvottua työvoimaa. Ajat ovat petolliset, eivätkä kilpailevat arkkitehdit anna minkään pysäyttää itseään heidän yrittäessään hidastaa sinua. Pystytkö säilyttämään kunniallisuutesi, voi liitytkö varkaiden ja mustan pörssin kauppiaiden riveihin?

    Tavoitteenasi Architects of the West Kingdomissa on voittaa hankkimalla eniten voittopisteitä. Voittopisteitä saa valmistuneista rakennuksista ja osallistumisesta arkkipiispan katedraalin rakentamiseen. Pelin aikana pelaajien on tehtävä useita moraalisia valintoja. Vasta pelin lopussa katsotaan ja tuomitaan hyveellisyydestä tai sen puutteesta. Muutama hämärä diili ei ehkä tunnu missään, mutta jos ajaudut liian syvälle laittomuuksiin, siitä seuraa rangaistus.

    Peli on henkistä jatkoa Shem Phillipsin mainiolle North Sea -sarjalle. Architects of the West Kingdom on uuden pelisarjan ensimmäinen osa. Pelin uudenlainen työläistenasettelumekaniikka on saanut paljon kiitosta ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.

  • Archmage

    51,95 €

    Pieni joukko maagisesti lahjakkaita yksilöitä uskollisine seuraajineen on saapunut vaarallisen erämään halki Rauniokaupunkiin.

    Kaupungin sydämessä nousee pilviin saakka kirottu Magian Torni. Sieltä Arkkimaagi ja hänen Maagien lahkonsa hallitsi maita iäisyydeltä tuntuvan ajan. Lahko yhdisti eri eri myyttisten rotujen maagit yhteen ylivoimaiseksi ja yhtenäiseksi voimaksi. Tämä kaikki tapahtui tietysti ennen Loppua.

    Rauniokaupunki on nyt koti Arkkimaagia palvelleiden rotujen harvalukuisille jälkeläisille. Ennen tätä hetkeä yksikään ihminen ei ole uskaltanut jalallaan astua sen hylätyille kaduille. Tulokkaat, ihmiset, ovat muinaisten maagien jälkeläisiä. He ovat eläneet hylkiöinä maan kaukaisimmissa kolkissa. Heidän pikkukylissään näyttämät voimanosoitukset ovat keränneet heille kullekin omat innokkaat seuraajansa. Nyt ovat he ovat matkustaneet halki maan kohdatakseen myyttisten rotujen edustajia, löytääkseen viisautta ja magian salaisuuksia.

    Myyttiset rodut vartioivat kuutta keskenään hyvin erilaista magian alaa. Vain Arkkimaagin voima oli aikoinana niin suuri, että hän keksi keinoja yhdistää näitä aloja keskenään ja saavuttaa siten ylempiä magian tasoja. Nykyään suuri osa magiasta ja myyttisistä roduista on kadonnut.  Vastasaapuneille ihmisille kerrotaan, että heidän täytyy matkata edelleen löytääkseen eri rotujen kadonneet pyhät reliikit. Heidän matkansa absoluuttisen maagisen voiman löytämiseksi on sittenkin vasta alussa.

    Archmage on euro-temaattinen hybridipeli, jossa pelaajat ottavat aloittelevien maagien roolit. He matkaavat pitkin maita ja mantuja etsiessään kadonneita reliikkejä, keräävät seuraajia ja kouluttavat oppilaita magian kuudessa lajissa ja ehkä vähän enemmässäkin. He löytävät ennen tuntemattomia loitsuja ja maagisia voimia ja rakentavat omat torninsa vartioimaan maataan.

    Kun tilinteon aika koittaa, yksi heistä nousee uudeksi Arkkimaagiksi.

  • Arkham Horror Third Edition

    59,95 €

    On vuosi 1926, iloinen 20-luku on huippuhetkessään. Flapper-tytöt tanssivat aamuun asti savuntäyteisissä jazz-paikoissa, joissa kieltolaista huolimatta myydään salaa mafian toimittamaa viinaa. Raskas maailmansota on ohitse – sota jonka sanotaan lopettavan kaikki sodat. Nyt juhlitaan ja unohdetaan.

    Arkhamin kaupunkiin on kuitenkin hiipinyt musta varjo. Muinaisina tunnettu ulkoavaruuden voima väijyy avaruuden ja ajan takaisessa tyhjiössä, vääntelehtien tuskissaan maailmojen rajalla. Näiden esiin manaamiseksi tähtäävät okkultistiset rituaalit ja niitä suorittavat avaruuden muukalaiset on tuhottava. Muuten Suuret Muinaiset pääsevät tänne ja tekevät maailmastamme omansa.

    Vain joukko tutkijoita voi pysäyttää Arkhamin kauhun, miten heidän käy?

    Arkham Horror (3. editio) on legendaarinen yhteistyöpeli 1-6 pelaajalle. He ottavat erilaisten tutkijoiden roolit, näiden pyrkiessä tuhoamaan Muinaiset. Pelimaailma perustuu H.P. Lovecraftin Cthulhu-tarinoihin. Pelaajien on kerättävä johtolankoja, voitettava kamalia hirviöitä sekä etsittävä työkaluja ja liittolaisia jos mielivät omata pienintäkään mahdollisuutta voittaa olennot, jotka odottavat aivan todellisuuden verhomme toisella puolella. Peli on englanninkielinen.

  • Arkham Horror: The Card Game

    39,95 €

    H.P. Lovecraftin Cthulhu-kirjoihin perustuvia pelejä on maailmalla 13 tusinassa. Arkham Horror: The Card Game on monen mielestä niistä paras. Living Card Game® -formaatissa julkaistava yhteistyökorttipeli sijoittuu lovecraftiaanisen kauhun ytimeen: suuret muinaiset yrittävät päästä maailmaamme (ja vähän suuresta muinaisesta riippuen esimerkiksi syödä kaikki). Näitä voimia vastaan asettuu 1-2 tutkijaa (tai 3-4 yhdistämällä kaksi tätä pelin peruspakettia). Pelaajien ohjastamat tutkijat yrittävät selvitellä mystisiä salaisuuksia ja paljastaa salaliittoja.

    Pelaajien saavutukset määrittelevät pelin kulkua kokonaisten kampanjoiden lävitse. Tutkijat joutuvat kohtaamaan henkilökohtaisia demoneitaan, kun Arkham Horror: The Card Game mainoslauseen mukaan “hämärtää eron korttipelin ja roolipelikokemuksen välillä”.

    Peliin on saatavilla Living Card Game -tyyliin useita lisätarinoita. Varokaa vihaisia Mi-Goja ja kukistakaa kultistit. Iä, Iä!

  • Arkham Horror: The Card...

    19,95 €

    Witness the day of reckoning with the Guardians of the Abyss Scenario Pack for Arkham Horror: The Card Game! Called to Cairo to unravel a medical mystery, this pack throws you into the action of the linked scenarios, The Eternal Slumber and The Night's Usurper, first featured at Gen Con 2018 and Arkham Nights 2018, respectively. With 78 beautifully illustrated cards to immerse you in the peril of an investigation that takes you to the deserts of Egypt and beyond, this pack challenges you to determine fact from fiction, wakefulness from dream, and sanity from madness. Step into a realm beyond your imagination and stop an ancient prophecy from coming to pass!

  • Arkham Horror: The Card...

    15,95 €

    Heart of the Elders on The Forgotten Age Cyclen kolmas Mythos-paketti.

    The Boundary Beyondin tapahtumien jälkeen sinä ja muu tutkijaryhmä suuntaatte Etelä-Meksikon viidakkoon etsimään muinaista ja unohdettua luolaa. Useiden päivien vaelluksen jälkeen löydätte mahdollisen sisäänkäynnin luolaan, mutta jokin on vialla. Luolan sisäänkäyntiä ympäröi kuusi pilaria, joihin on kaiverrettu outoja merkkejä. Ovatko ne varoitus? Lukko? Joudutte tutkimaan asiaa, mutta aika käy vähiin. Varusteenne alkavat käydä vähiin ja metsien varjoista lukuisat silmäparit seuraavat toimianne. Mitä salaisuuksia ne oikein yrittävät suojella?


    Tässä Mythos Packissa on mukaansatempaava kaksiosainen skenaario, joka vie seikkailunne niin maan alle kuin sen yläpuolelle. Joudutte kohtaamaan välittömästä valintojenne seuraukset, kun skenaario muokkautuu edetessänne luoden teille uusia vaaroja ja epäilyksiä siitä keneen liittolaisistanne voitte lopulta luottaa.

  • Arkham Horror: The Card...

    15,95 €

    Kiljuin ääneen, etten pelkää; en voisi koskaan pelätä; ja muut kiljuivat rinnallani omaksi lohdutuksekseen. Vakuutimme toisillemme, että kaupunki oli edelleen sama ja yhä eläväinen; ja kun kun sähkövalot alkoivat himmetä, me kirosimme sähköyhtiötä yhä uudelleen ja uudelleen. Nauroimme oudoille ilmeille, jotka olivat kasvoillamme.
    – H.P. Lovecraft, “Nyarlahotep”

    Arkham Horror: The Card Gamen Forgotten Age -laajennukessa lähditte tieteelliselle tutkimusmatkalle löytääksenne muinaiset atsteekkirauniot Etelä-Meksikosta. Palasitte kotiin mukananne mittaamattoman kallis artifakti, joten suojelitte hengellänne. Sitten seurasi Threads of Fate, jossa maailmanne ajautui kaaokseen ja kohtasitte useita haasteita tiimalasin hiekan valuessa nopeasti tyhjiin. Nyt, The Boundary Beyondissa pyritte korjaamaan tekemänne virheet, mutta tähän saakka tekemänne valinnat ja uhraukset muuttavat vääjäämättä tehtäväänne - paitsi jos aika ei olekaan niin stabiilli määre kuin uskoitte.

    Ajan verho raottuu The Boundary Beyodissa, joka järjestyksessä toinen Mythos Pack “The Forgotten Age Cycle” -sarjassa. Tutkiessanne Mexico Cityssä löytämäänne outoa reliikkiä, alkaa kaupungin arkkitehtuuri muuttua kuin joksikin historiankirjojen sivuilla nähdyksi. Äkkiä jouduttekin keskittymään pelkästään hengissä pysymiseen. Teidän täytyy astua rajan taakse ja palauttaa aikajana oikeaan uomaansa ennen kuin on liian myöhäistä!

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Where do you go for answers when your world is tilting into madness? The answer: Paris. A Phantom of Truth is the third Mythos Pack in "The Path to Carcosa" cycle for Arkham Horror: The Card Game. As you investigate the mysteries behind The King in Yellow, the Mythos Pack's new scenario introduces a new set of clues, along with supernatural terrors that play upon your growing Doubt or Conviction. Amid these horrors, you'll find twenty-two new player cards (two copies each of eleven different cards) to help you stay grounded and pursue the truth

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Union and Disillusion is the fourth Mythos Pack in The Circle Undone cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    After your brush with the Silver Twilight Lodge in For the Greater Good, you journey to the banks of the Miskatonic River in search of the four souls who went missing from one of the Lodge’s events. Between two of the bridges that span the river, there stands the Unvisited Isle. The foggy shores are barren and unwelcoming, and as you row closer, you try to remain silent, as if to keep the river itself from noticing. Not a soul greets you as you draw closer to the island, save for the judging gaze of ghostly birds that observe you from the trees. In the distance, a pillar of spectral energy is rising into the clouds, a vortex of otherworldly mist spiraling about it.

    As you explore the island, you will find braziers scattered at various locations, that you can either light or douse with the new Circle action ability. Lighting these braziers may help push back the heavy mist, allowing you to further explore the island, but it may also be the key step in completing the ritual that has already begun. How far can you push Arkham to the brink of chaos without surrendering the city to the dark forces battling for control of it?

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Blood on the Altar is the third Mythos Pack in The Dunwich Legacy cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    In the scenario from Blood on the Altar, your investigations lead you to the village of Dunwich, where you suspect a series of recent disappearances may be related to the events in Arkham. But the more you explore, the more you get the impression the townsfolk aren't exactly pleased to see you. There are secrets in this town that its inhabitants don't wish to share…

    With its sixty cards (including a complete playset of each new player card), Blood on the Altar challenges you to delve the secrets of Dunwich. You'll need to travel throughout the town in search of clues, stopping to investigate many of the locations infamously identified in H.P. Lovecraft's classic tale, The Dunwich Horror.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Dim Carcosa is the sixth and final Mythos Pack in the "Path to Carcosa" cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    Your investigation into the mysterious play The King in Yellow has led you across the globe and brought you to the edge of madness. Now, in the final act of the Path to Carcosa you travel beyond the cosmos to a world a place beyond all imagining. Before you lies a warped, alien city. Its twisting streets and aberrant architecture have no semblance of order or structure. In the distance, a murky lake reflects the glare of two suns. This is Carcosa – the realm of madness in the stars, where Hastur reigns supreme.

    All shall be revealed when you travel to Dim Carcosa, meaning that the locations in this scenario have no unrevealed side. Instead, their reverse sides bear story cards to push your plotlines forward to their final curtain. In this lost realm, insanity is inevitable. But even with your mind fractured and broken, your investigation does not end here. In Dim Carcosa, you are not defeated when you have horror equal to or greater than your sanity. Instead, you journey on, facing impossible odds in the hopes to return home alive.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Echoes of the Past is the first Mythos Pack in The Path to Carcosa cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    The King in Yellow has come to Arkham, you caught the performance, and now you find yourself drawn into the maddening web of powerful forces and sinister event that seems to surround the mysterious play. So how do you proceed? Where do you continue your investigations? How you do hold onto the tattered threads of your limited sanity? If there are ties between the play and Arkham, there's one place where you might uncover them—the Arkham Historical Society, a landmark building that holds age-old secrets even its curator doesn’t know…

    Even as it introduces a new scenario through which you can explore the Society’s hidden secrets—and the many terrors with which they are associated—Echoes of the Past introduces a wealth of player cards driven by two major themes that allow you to refine your investigator’s practiced Talent and Composure.

  • Arkham Horror: The Card...

    15,95 €

    For The Greater Good is the third Mythos Pack in The Circle Undone cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    Following the events of The Wages of Sin, you are disturbed to learn that there have been even more strange sightings in Arkham and worse, several more people have disappeared. You need help.Your relationship with the Order of the Silver Twilight cannot continue to balance on the edge of a knife. You must decide whether you will place your trust in them or count them among your enemies, and this decision will shape your adventure moving forward, determining your ties to the Lodge and which areas of the manor you will have access to.

    At first glance, several of the player cards featured in For the Greater Good may look familiar. In The Secret Name, the Arkham Horror LCG broke the boundary between player factions by introducing player cards like that belonged to multiple classes. Now, as your investigators continue to gain experience from their research into Arkham’s secret history, you will have the chance to upgrade these cards into more powerful versions that fit into classic, single-class categories. Each version of these upgraded cards feature distinct art pieces and abilities that play into the core focuses of their classes, growing with your investigators as their search for answers continue.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    In the Clutches of Chaos is the fifth Mythos Pack in The Circle Undone cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    After your fateful investigation in Union and Disillusion, the state of the city continues to decay. Breaches in reality begin to rip through the fabric of the Earth, and a faint melody of discordant pipes can be heard throughout the streets of Arkham. Frightened citizens have sealed themselves in their homes, yet you continue to patrol the streets, desperate for some solution to end the chaos.

    In In the Clutches of Chaos, doom does not accrue at the usual rate. Instead, breaches are made at various locations, marked by resource tokens. When enough breaches have been made a single location, an incursion occurs. An incursion adds doom to its location and causes the breaches to spread, opening rifts in reality at connecting locations. Your goal is to prevent incursions by removing the breaches that cause them, but this can only be done by activating the action abilities on each location. If you do not maintain control over the breaches, you may soon find yourself overwhelmed with Arkham falling into madness. You cannot allow that to happen!

  • Arkham Horror: The Card...

    32,95 €

    "I cannot forget Carcosa where black stars hang in the heavens; where the shadow of men’s thoughts lengthen in the afternoon, when the twin suns sink into the lake of Hali; and my mind will bear for ever the memory of the Pallid Mask." –Robert W. Chambers, The King in Yellow

    A new theater production is coming to Arkham all the way from Paris. Unsurprisingly, it's been all the rage in conversations among Arkham's socialites. But in your efforts to learn more about the play, you've uncovered a darker history. Disappearances. Suicides. Delusions. Insanity. Wherever The King in Yellow is performed, madness follows close behind…

    In The Path to Carcosa, the second deluxe expansion for Arkham Horror: The Card Game, it becomes your task to uncover the secrets of this unusual play. The expansion's two scenarios kick off The Path to Carcosa campaign with a trip to the Ward Theatre and an invitation to the formal dinner party hosted by cast and crew. But with every answer you gain and every clue you uncover, you only find yourself falling deeper into mystery and madness.

    Along with its new scenarios and encounter cards, The Path to Carcosa introduces six new investigators and sixty-two player cards (including a complete playset of each) that afford you new ways to explore and enjoy the game—even as they challenge you to overcome new weaknesses.

  • Arkham Horror: The Card...

    29,95 €

    You thought the cases were closed, relegated to a past that was best left forgotten. Beginning with a search for two missing Miskatonic University professors, your inquiries in The Dunwich Legacy launched you on a campaign that led from the decrepit streets of Dunwich to the infamous Clover Club and realms beyond. But questions from these strange investigations still linger, compelling you to board the train to Dunwich once more.

    Return to the Dunwich Legacy invites you to re-open your old cases and experience the first full-length campaign for Arkham Horror: The Card Game with fresh eyes as you encounter new challenges and new surprises. Across this expansion’s 81 new scenario cards and 23 new player cards, you’ll explore new locations, face more ghastly treacheries, and enhance your investigator’s abilities as you face even more unspeakable terrors. Finally, Return to the Dunwich Legacy also features a premium box and thirty-two divider cards to conveniently store your complete campaign in one place.

  • Arkham Horror: The Card...

    26,95 €

    You swore that you would never go back. Yet like a snake eating its own tail, you were always meant to return to where it all began. In the Arkham Horror: The Card Game Core Set, Night of the Zealot presented your first challenge while introducing you to the investigators, mechanics, and environment of Arkham Horror Files, providing a stable foundation from which you built you investigations into the unknown and the unknowable. Now, you are invited to return home and begin a new challenge worthy of your expertise.

    Return to the Night of the Zealot is an expansion for Arkham Horror: The Card Game that enhances and modifies the Night of the Zealot campaign with 46 new Encounter cards and 20 new Player Cards. Additionally, this expansion includes a premium box and 18 divider cards to hold your entire Night of the Zealot campaign.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Shattered Aeons is the sixth and final Mythos Pack in "The Forgotten Age" cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    In The Forgotten Age, you journeyed to the darkest corners of Central America in search of a lost Aztec city-state. What you found during your expedition may be the greatest scientific discover of the age, but it could also be the Earth's undoing.

    Throughout The Forgotten Age cycle, you have tried to set your mistakes to right, chasing answers about the mysterious artifact your uncovered and those who pursue it. Retracing your path south, you have uncovered secrets that threaten your entire understanding of the world, of time, and of humanity's place in the universe. Now, the last and greatest of your questions will be answered in Shattered Aeons. But be wary as mere mortals may not be meant to gain such knowledge and the truths you seek may destroy what little remains of your sanity.

  • Arkham Horror: The Card...

    33,95 €

    Judgement. Temperance. Justice. The Tower.

    The soothsayer’s tarot wove a tale of a grim future, hard to put out of your mind. But when you learn that four people have disappeared without a trace from an estate in French Hill, you begin to wonder if this cruel fate is meant only for you, or for the entirety of Arkham…

    The Circle Undone is the fourth deluxe expansion for Arkham Horror: The Card Game. Here, your team of investigators delve into the mysteries of Arkham’s past, uncovering its macabre history and the motives of those who dwell in its shadows. This expansion contains a playable prologue, first two scenarios of The Circle Undone campaign, as well as new investigator and player cards to further customize your investigations in the world of H. P. Lovecraft’s Mythos.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    The City of Archives is the fourth Mythos Pack in "The Forgotten Age" cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    Following the events of Heart of the Elders, you and your team of investigators have journeyed deep into a series of caverns where a new world lays hidden from the outside world. Strange creatures that cannot be of this world have seemingly lived beneath the shell of the Earth for centuries. They are horrifying to look upon, but are they dangerous? Now within their domain, it may be best to go along with whatever they want, but how much can you trust them, and what might your naïveté cost you?

    This Mythos Pack features a new mechanism that makes playing this scenario an out-of-body experience, as well as new player cards to customize your investigators' decks.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    The Depths of Yoth is the fifth Mythos Pack in The Forgotten Age cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    Following the events of The City of Archives, your team of investigators find yourselves trapped deep in the of the Earth and the only way out is...down. Your mission to protect humanity continues, but the threats to your life increase with each level of the descent. There is no telling what monsters have grown in these dark caverns and now pursue your team, but you cannot look back, or you are surely lost.

    This Mythos Pack features new player cards to customize your investigators' decks and treacherous encounter cards to immerse you in the peril of your investigation.

  • Arkham Horror: The Card...

    31,95 €

    he Dunwich Legacy is a deluxe expansion for Arkham Horror: The Card Game.

    Several months ago, three Miskatonic University professors armed themselves with secret knowledge, traveled to Dunwich, and brought an end to the strange and terrifying creature that had been terrorizing the secluded village. Their heroic efforts brought peace to the region—for a while—but also left the men scarred by the horrors they had witnessed. Now, one of those professors, Dr. Armitage, has need of your assistance. His colleagues have gone missing, and he fears the worst…

    With five mini cards and 156 full-size cards, The Dunwich Legacy challenges you to find the missing professors and launches you into a campaign that leads to Miskatonic University, the notorious Clover Club, and beyond. Five new investigators arrive to offer their services, armed with fifty-nine new player cards (including a complete playset of each) that allow you to pursue new deck-building strategies and new styles of play. Finally, you'll find all manner of new terrors arrayed against you—from backroom thugs and bad luck to arcane hexes and wholly unnatural abominations.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    The Essex County Express is the second Mythos Pack in The Dunwich Legacy cycle for Arkham Horror: The Card Game. Among its sixty new cards, you'll find twenty-eight player cards, including four copies of a new weakness.

    You'll also find a thrilling new scenario in which your investigations lead you outside the town of Arkham. While the train you take may offer the fastest transit to your next lead, it may not offer the safest… When the train rumbles, shakes, and lurches to a halt, you and your fellow investigators must race from your car to the engine. If you can't get the train moving in a hurry, you and all the other passengers may fall prey to whatever unnatural things seem to be crawling, shifting, and oozing their way from car to car, growing ever larger as they do so.

    Your adventures on the Essex County Express feature a randomized set of locations that greatly enhance the scenario's replayability, meaning this nightmarish ride is one you'll want to take again and again and again!

  • Arkham Horror: The Card...

    29,95 €

    “Vielä kertaalleen astelin hiekan alla velloviin raunioihin…”
    – H.P. Lovecraft, “Nimetön kaupunki”

    Luulemme tuntevamme maapallon historian, mutta on salaisuuksia joita emme tiedä ja on totuuksia jotka tekisivät koko ymmärryksemme universumista tyhjäksi. Kun tunnettu historioitsija Alejandro Vela saa selville yhden näistä salaisuuksista - muinaisen ja unohdetun atsteekkikaupungin raunioiden sijainnin - hän käynnistää tapahtumasrajan joka voi purkaa itsensä ajan kudelman.


    The Forgotten Age on kolmas deluxe-laajennus Arkhan Horror: The Card Gameen. Tällä kertaa tutkijajoukkonne lähtee tieteelliselle tutkimusretkellä Etelä-Meksikon sademetsiin. Paketissa on kaksi uutta skenaariota, joista kummankin voi pelata yksistään tai ne voi toimia osana uutta kampanjaa.

    Lisäsosassa on viisi uutta tutkijaa, 64 pelaajakorttia, sekä 87 kohtaamiskorttia, mukaan lukien tutkimusretkipakka, jossa tulee uusia haasteita voitettaviksi tutkijoiden vajotessa syvemmälle Unohdettuun aikaan.

  • Arkham Horror: The Card...

    20,95 €

    Ei tarvitse hermostua, tässä suoritetaan nyt tällainen pieni ihmiskoe.

    The Labyrinths of Lunacy on itsenäinen skenaario Arkham Horror: The Card Gameen. Sinä ja toverisi olette joutuneet salaperäisen rikollisneron vangiksi. Teidät on suljettu hirvittävään luolaholviin ja pakotettu suorittamaan kieroja tehtäviä ja arvoituksia päästäksenne vapauteen. Tämä skenaario nähtiin ensimmäisen kerran jenkkien Gen Con messuilla 2017 ja se vetää jopa 12 pelaajaa eeppisessä moninpelimuodossaan. Lisäsäännöt antavat tukea pienemmällä poppoolla pelatessa ja tekevät Hulluuden labyrintistä kolmiosaisen minikamppiksen.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    The Secret Name is the first Mythos Pack in The Circle Undone cycle.

    Following the events of The Circle Undone, you are desperate to find more information about the dangerous new coven of that has taken up residence in Arkham. Such knowledge is difficult to come by, even in a place like Arkham, but you do know of one witch whose story has been passed down for nearly two hundred years: Keziah, who escaped from the Salem Gaol back in the late 1600’s and whose ghost still supposedly haunts the condemned Witch House in French Hill. With many questions and few leads, you have no choice but to chase the ghosts of Arkham’s past.

    As a new cycle begins, you will need new tools to help you battle these unholy forces. To help you with this task, some of the new player cards in The Secret Name belong to more than one class. These cards, which can be identified by their golden hue and dual class icons in the upper right corner of the card, can be added to your investigator’s deck if you have access to either of the classes detailed on the card. If, however, an investigator has limited access to one of the classes on a multiclass card, that card will occupy one of the investigator’s limited slots, even if they have unlimited access to the other class detailed on the card. But with diverse uses and powerful effects, they make a worthy addition to any investigator’s arsenal.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    It was always going to come to this… You're finally headed to the asylum.

    The Unspeakable Oath is the second Mythos Pack in "The Path to Carcosa" cycle for Arkham Horror: The Card Game, and it carries you deep into the belly of Arkham's asylum. You’ll find yourself behind locked doors, wracked by Doubt, and surrounded by Lunatics. And, still, you'll catch hints of deeper and darker secrets.

    And while its scenario continues and deepens the game's exploration of the mystical realms between the traditional roleplaying and card game experiences, its twenty-four player cards (two copies each of twelve different cards) provide you access to a number of wealthy Patrons and allow you to "learn" from your mistakes.

  • Arkham Horror: The Card...

    15,95 €

    Matkallanne Etelä-Meksikon sademetsiin teitte elämänne löydön. Kotiin palattuanne on aika rentoutua – mutta lepo jääkin haaveeksi. Kutsumaton vieras väittää, että löytämänne artefakti ei ole lainkaan mitä luulette –  itse asiassa olette saattaneet koko maailmaan suureen vaaraan. Saatanan tunarit.

    Tyypin väitteet tuntuvat käyvän toteen ja maailma ajautuu kaaokseen. Nyt tarttis tehrä kolme juttua aika lailla yhtä aikaa: katsoa että se pahanilman reliikki ei joudu vääriin käsiin, selvittää ystävän katoaminen ja päättää luotetaanko tuohon mysteerivieraaseen. Panokset on korkealla ja aika kortilla, mitä teette?

    Threads of Fate aloittaa The Forgotten Age Mythos Pack -kokonaisuuden (terveisiä kielitoimistolle!). Tämä on siis lisäosa tuohon mainioon Arkham Horror: The Card Gameen. Uusi seikkailu vie tutkijat kolmivaiheiseen seikkailuun, joita pelataan kolmesta pakasta yhtä aikaa. Johtolankoja ja aikaa on rajoitetusti, joten siitä vaan tekemään tiukkoja päätöksiä. Päätösten seuraukset nähdään kampanjan aikana, joten valitkaa nyt herrantähren viisaasti.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Things are definitely getting weird in Undimensioned and Unseen, the fourth Mythos Pack in The Dunwich Legacy cycle for Arkham Horror: The Card Game…

    By the time your pursuit of two missing professors leads you to the scenario from Undimensioned and Unseen, you'll have traveled far from the familiar comforts of Arkham, and you'll have witnessed things you know no one would ever believe. You'll find yourself neck-deep in furtive cultists and their sacrifices, inundated with information about "Ancient Ones" and unholy rituals. And you'll suddenly find yourself forced to destroy terrifying, monstrous creatures that are literally impervious to everything in your arsenal…

    A mystery within a mystery, Undimensioned and Unseen may bring you another step closer to your ultimate goal, but you must first track down whatever knowledge or power may allow you to defeat a number of otherwise invulnerable Abominations. And it demands that you complete your investigation quickly—possibly by making use of the Mythos Pack’s new player cards—lest you should no longer be the hunter, but the hunted!

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    Union and Disillusion is the fourth Mythos Pack in The Circle Undone cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    After your brush with the Silver Twilight Lodge in For the Greater Good, you journey to the banks of the Miskatonic River in search of the four souls who went missing from one of the Lodge’s events. Between two of the bridges that span the river, there stands the Unvisited Isle. The foggy shores are barren and unwelcoming, and as you row closer, you try to remain silent, as if to keep the river itself from noticing. Not a soul greets you as you draw closer to the island, save for the judging gaze of ghostly birds that observe you from the trees. In the distance, a pillar of spectral energy is rising into the clouds, a vortex of otherworldly mist spiraling about it.

    As you explore the island, you will find braziers scattered at various locations, that you can either light or douse with the new Circle action ability. Lighting these braziers may help push back the heavy mist, allowing you to further explore the island, but it may also be the key step in completing the ritual that has already begun. How far can you push Arkham to the brink of chaos without surrendering the city to the dark forces battling for control of it?

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    The Wages of Sin is the second Mythos Pack in The Circle Undone cycle for Arkham Horror: The Card Game.

    "Between the phantasms of nightmare and the realities of the objective world a monstrous and unthinkable relationship was crystallizing, and only stupendous vigilance could avert still more direful developments."
    –H.P. Lovecraft, “The Dreams in the Witch House”

    You are not safe in this city any more.

    Your journey first began with a dark prophecy from a soothsayer, and it has led you to the dangerous shining halls of Josef Meiger's estate and the dilapidated Witch House of French Hill in search of buried histories best left forgotten. Tangled up with all of it is a long-dead sorceress from Arkham's past, so perhaps the best place to start is where so many witches like her met their end hundreds of years ago.

  • Arkham Horror: The Card...

    16,95 €

    "You realise, of course, the utterly stupendous nature of the matter before us. To us, as to only a few men on this earth, there will be opened up gulfs of time and space and knowledge beyond anything within the conception of human science and philosophy."
    –H.P. Lovecraft, The Whisperer in Darkness

    Who could have ever guessed that your search for two missing professors would lead to this? The wind howls. Ritual magic vibrates through the air. And the world is ripping apart. Your time is running out. Your doom is fast approaching!

    Where Doom Awaits is the fifth Mythos Pack in The Dunwich Legacy cycle for Arkham Horror: The Card Game. Even as its new scenario carries your investigations rapidly toward their climactic conclusion, it dizzies your investigator with a distorted version of reality. The woods outside of Dunwich are changing. You'll find clearings strewn with blood and bodies, rivers frozen solid despite the temperate air, and paths that rip open, revealing chasms through the dimensions and other worlds elsewhere in the void…

    Fortunately, you won’t find yourself wholly unprepared for the alien challenges these dimensional rifts represent. Twenty-eight player cards (two copies each of fourteen different cards) offer a range of solutions, provided you've earned the experience points to add them to your deck.

  • Assault of the Giants

    48,72 € 74,95 € -35%

    Based on the story first presented in the Storm King’s Thunder adventure from Dungeons & Dragons, Assault of the Giants is a new board game designed by Andrew Parks for 3-6 players. Players will need to command armies of giants as they wage war throughout northwest Faerûn. Order your giants to assault small folk villages and cities to score points and secure resources including food, artifacts, ore, and runes.

    Each player issues commands to their giants in the form of command cards (recruit, move, attack, pillage, and so on). This allows players to recruit new giants, send them out to attack settlements and other giants, and also to pursue special agendas based upon their race. Each player represents a different giant race (hill giants, stone giants, frost giants, fire giants, cloud giants, or storm giants), each with a different agenda. For example, the Storm Giants seek to restore their lost monarch, King Hekaton. The Cloud Giants seek an ancient dragon treasure trove, and the Hill Giants seek an abundance of food with which to feed their massive monarch, Chief Guh.

  • AuZtralia

    53,51 € 62,95 € -15%

    AuZtralia is an adventure/exploration game for 1-4 players set in an alternate reality 1930s. The theme is inspired by Martin Wallace's A Study in Emerald. Following the Restorationist war, the northern hemisphere lands lay poisoned and starvation was the norm. Intrepid adventurers set out to explore and settle new lands. Little did they know, after the war, the surviving Old Ones and their remaining loyal human armies made their way to the outback of Australia to lick their wounds.

    Build a port, construct railways, mine and farm for food. You’ll need to prepare for the awakening. You’ll need to fight.

    Everything you do in the game costs time, which is one of AuZtralia's most valued resources.

    At a point in time, the Old Ones will wake up and become an active player. They begin to reveal themselves and move, with potentially devastating outcomes.

    You’ll need to prepare wisely for the awakening and may have to co-operate with others to defeat the most dangerous Old Ones.

    Military units will help you to locate, fight and defend against the nightmarish beings that may be lurking on your doorstep. As well as hardware, you’ll need to recruit some Personalities who have the skills and resources to help you.

    Riches from the land, mixed with darkness and insanity await you in the outback. Will humanity prevail or will the Old Ones wreak their revenge?

  • Azul

    39,95 €

    Azul (lausutaan espanjalaisittain “athul”, mutta ei se atsuliksi sanominen tee ketään huonoksi peliharrastajaksi, rennosti vaan) on maailmankuuluun Michael Kieslingin suunnittelema peli. Azul tuo maurilaistaiteen estetiikkaa lautapeliin. Pelaajat kisaavat keskenään Evoran kuninkaallisen palatsin koristelussa. Koristekaakeloinnissa on pidettävä kieli keskellä suuta, jotta lopputulos on upein mahdollinen. Kaakeleita ei kannata myöskään yhtään antaa mennä hukkaan.
    Maurit toivat muassaan “azulejosit”, alunperin sinivalkeat keramiikkakaakelit, jotka portugalilaiset sitten ottivat innolla käyttöön rakentaessaan Alhambra-palatsia kuninkaalleen Manuel I:lle. Kuningas hämmästeli tätä Etelä-Espanjassa olevan linnansa sisätilojen kauneutta ja tilasi heti samanlaiset palatsiinsa Portugalissa.

    Azul-pelissä pelaajat värväävät vuorotellen värillisiä kaakelilaattoja pöydän keskeltä. Vuoron lopussa saa pisteitä siitä, miten hyvin laatat on asetettu omalle pelaajalaudalleen. Tietyistä kuvioista ja seteistä saa lisäpisteitä ja hukkapalat tuo miinuksia. Eniten pisteitä kerännyt tietysti voittaa.

    Azul voitti vuonna 2018 mm. lautapelimaailman Oscarin, Spiel des Jahresin. Tässä on kaunis, abstrakti peli moneen lähtöön. Huomatkaa, että meillä on myynnissä kansainvälinen versio englanninkielisillä säännöillä.

  • Azul: Stained Glass Of Sintra

    39,95 €

    Michael Kieslingin kaakelointipeli Azul on voittanut vuonna 2018 niin Spiel de Jahresin kuin esimerkiksi Origins Awardsin perhepelisarjan. Se on myös BoardGameGeekin maailmanlistan ykkönen niin perhepelien kuin abstraktien strategiapelien sarjoissa. Eikä syyttä, peli on kaunis ja toimii lähes seurueessa kuin seurueessa.

    Azul: Stained Glass of Sintra on Kieslingin uusi versio menestyspelistä. Tällä kertaa kaakeloinnin sijasta tehdään lasimaalauksia. Pelin mukana tulevat ikkunapaneelit ovat kaksipuolisia ja mahdollistavat lähes loputtomasti variaatioita rakennettavaksi lasimaalaukseksi. Komponentit ovat edelleen kauniita, mukaan lukien läpikuultavia ikkunalaattoja. Kuvituksesta vastaavat Philippe Guérin ja Chris Quilliams.

  • Bang!

    18,95 €

    Tämä on kuulemma maailman eniten myyty villin länteen sijoittuva korttipeli. Yli miljoonan kappaleen myynnillä tämä siis todennäköisesti on sulla jo! Jos ei ole, tai oma on pelattu puhki, niin tästä saat sopuhintaan tämän italialaisen pahvispagettiwesternin. Tämä on vähän päivitetty versio, joka on kuulemma helpompi oppia. Ei tämä nyt kovin vaikea tapaus ollut alun perinkään.
    Kun revolverilla aseistettu mies saa vastaansa miehen, jolla on Winchester-kivääri, revolverimies on käytännössä kuollut. Paitsi jos tuo revolveri on Volcanic!

    Villissä lännessä lainsuojattomat metsästävät sheriffiä, sheriffi metsästää lainsuojattomia ja luopio pelaa kumpaankin pussiin. Ennen pitkää ilman täyttää lyijy. Kuka onkaan apusheriffi, valmiina uhrautumaan sheriffin puolesta? Ketkä ovat armottomia lainsuojattomia uhkaamassa tinatähden henkeä?

    Pelin alussa jaettavat salaiset roolikortit määrittävät kuka on kukakin, vain sheriffin henkilöllisyys tiedetään aluksi. Bang! on jännittävä ja hauska päättelypeli vauhdikkaalla lännenteemalla.

    Peliin on vuosien varrella tullut vaikka minkälaista lisäosaa ja sisarpeliä. Tämä on se aito ja alkuperäinen (mutta paranneltu) versio.