Strategiapelit

Aktiiviset suodattimet

  • 13 Days: The Cuban Missile...

    24,95 €

    Experience the dense Cold War suspense and scratch that Twilight Struggle itch in only 45 minutes.

    13 Days: The Cuban Missile Crisis is a nail-biting, theme saturated two-player strategy game about the Cuban Missile Crisis. Your fate is determined by how well you deal with the inherent dilemmas of the game, and the conflict.

    1) Will you push to gain prestige at the risk of escalating the crisis to global nuclear war?
    2) How do you best manage your hand of cards to further your own plans while depriving your opponent of options?

    Work out these dilemmas in order to emerge as victor of the Cuban Missile Crisis after thirteen suspenseful days.

    13 Days: The Cuban Missile Crisis is a meaty filler utilizing the card-driven game mechanisms. Rich with history, yet accessible to gamers with no prior knowledge of the crisis. It is targeted specifically at catering to two groups of gamers: the enthusiasts that just don't have the time they used to and the curious newcomers that are scared off by the heavy commitment and long play times of the classics in the genre.

  • 878 Vikings - Invasions of...

    67,95 €

    878 Vikings on aluehallintapeli 2-4 pelaajalle. Tarkoituksena on rohmuta rikkauksia ja kasvattaa mainetta ja perustaa uusi koti Englantiin. Vaihtoehtoisesti voit puolustaa omaa kristittyä valtakuntaasi noita pakanallisia viikinkivalloittajia vastaan. Viikinkipelaajat kontrolloivat vapaita norjalaisviikinkejä ja pelottomia hyökkäysjoukkoja, berserkkejä.

    Useammalla pelaajalla, samalla puolella olevat pelaajat voivat tehdä yhteistyötä ja koordinoita strategioitaan. Englantilaiset aloittavan pelin hallitsemalla koko Englantia, mutta viikinkipelaajat hyökkäävät mereltä ja iskevät syvälle sisämaahan. Pelaajat päättävät koska peli päättyy Wedmoren rauhanneuvotteluihin. Se osapuoli, joka hallitsee useampia kaupunkeja rauhanneuvotteluvuoron lopussa, on voittaja.

    Isot pisteet pelin historiallisesti tarkalle kansikuvalle, jossa viikingillä ei ole sarvia kypärässään.

  • A Feast for Odin

    94,95 €

    Käyttämällä pelilaudan toimintoruutuja pelaajien on metsästettävä, kerättävä perusmateriaaleja, jalostettava näitä materiaaleja, kehitettävä tuotanto-rakennuksiaan, rakennettava ja ostettava laivoja ja ryöstettävä siirtokuntia. Saadut tulot ("tetrislaattoja") sijoitetaan pelaajien henkilökohtaisille pelilaudoille parhaalla mahdollisella tavalla tuottamaan tuloja ja (myöhemmin) voittopisteitä.

  • A Feast for Odin: The...

    41,95 €

    The Norwegians on ensimmäinen suuri laajennus A Feast for Odiniin. Lisäosaan kuuluu neljä uutta saarilautaa (Mansaari, Skye, Islay, Ulko-Hebridit). Näiden takapuolella sijaitsevat Irlannin rannikon viikinkisiirtokunnat (Waterford, Wexford, Cork, Limerick), joissa  norjalaiset viettivät talvea, kävivät kauppaa ja asuivat.
    Nämä tarjoavat uusia strategioita ja uusia tetrislaattoja, kuten hevonen (6 VP,  2x5 koko) / raskaana oleva hevonen / nahka (vihreä) / vadmal (sininen) ja siat (1 VP, lisääntyvät joka kierros; 2x3 - 1 = 5 ruudun kokoinen) / yrtit ( oranssi) / sarvet (vihreä) / työkalut (sininen). Pelissä on kolmas laatikko laattoja varten ja se tarjoaa myös neljä vanhaa saarta (uudistetut  VP: t ja uudet versiot minilaajennussaarista Lofootit / Orkney / Tierra del Fuego).

    Laajennukseen sisältyy toinen vuorijono (viimeinen kierros), lisää kahden hopean kolikoita, liha/papu ja riimut/öljy  -merkkejä, sekä  "pieni muuttopala", joka peittää yhden ruokaruudun kahden sijasta.

    Uudistuneessa toimintolaudassa on kolme osaa, jotka voidaan kääntää ympäri eri pelaajamäärille (versio 1-2, 3 ja 4 pelaajalle). Tämä lisää pelaajien välistä interaktiota. Lauta sisältää uusia toimintamahdollisuuksia, kuten lihakauppa, hirvenmetsästys, kalastus ja varkaudet, sekä muutoksia joihinkin vanhoihin toimiin. Nyt on helpompaa esimerkiksi pelata eläinstrategiaa myös siksi, että voit nyt saada kaksi samaa eläintä yhdellä toiminnolla. Laudalla on myös uusi viides sarake, jolla voit tehdä viimeisellä viikingilläsi paremman toiminnon! Voit esimerkiksi takoa malmilla ja yhdellä toiminnolla nyt harmaan laatan, jossa on jopa kahdeksan miekkaa. Tätä varten on olemassa viisi uutta harmaata laattaa, kuten pannu, hauberkki tai alasin.

    Aivan uutta on myös idea satunnaisesta aloitusrakentamisesta. Kaikki saavat yhden kuudesta käsityöläisen paja -laudasta ja voivat rakentaa etu- tai takapuolen yhdellä puulla ja yhdellä toiminnolla. Nämä rakennukset tarjoavat tavaroita (palasia, aseita, hyödykkeitä), voittopisteitä ja hopeaa. Näin jokaisella on erilainen aloitusmahdollisuus. Tässä laajennuksessa valitset mieluisemman ammattikortista, joista aloitat. Toinen uusi vaihtoehto on, että ammattikortin asettamisen sijaan voit heittää sen pois voittopisteitä vastaan.

    Laajennus ei sisällä viikinkihistoriaa esittelevää "almanakkaa", mutta sellaisen kirjoitti historiallisiin aiheisiin perehtynyt journalisti Gernot Köpke. Almanakan pääkohdat julkaistaan BGG: ssä osoitteessa https://www.boardgamegeek.com/thread/2023534/almanac-almanach

    Lisäosa sisältää myös ylimääräisiä laivalaattoja ja pieniä muuttolaattoja.

  • Abyss

    39,95 €

    The Abyss power is once again vacant, so the time has come to get your hands on the throne and its privileges. Use all of your cunning to win or buy votes in the Council. Recruit the most influential Lords and abuse their powers to take control of the most strategic territories. Finally, impose yourself as the only one able to rule the Abyssal people!

    Abyss is a game of development, combination and collection in which players try to take control of strategic locations in an underwater city. To achieve this, players must develop on three levels: first by collecting allies, then using them to recruit Lords of the Abyss, who will then grant access to different parts of the city. Players acquire cards through a draft of sorts, and the Lords of the Abyss acquired on those cards grant special powers to the cardholder — but once you use the cards to acquire a location, that power is shut off, so players need to time their land grabs well in order to put themselves in the best position for when the game ends.

  • Aeon's End 2nd Edition

    47,95 €

    The survivors of a long-ago invasion have taken refuge in the forgotten underground city of Gravehold. There, the desperate remnants of society have learned that the energy of the very breaches the beings use to attack them can be repurposed through various gems, transforming the malign energies within into beneficial spells and weapons to aid their last line of defense: the breach mages.

    Aeon's End is a cooperative game that explores the deckbuilding genre with a number of innovative mechanisms, including a variable turn order system that simulates the chaos of an attack, and deck management rules that require careful planning with every discarded card. Players will struggle to defend Gravehold from The Nameless and their hordes using unique abilities, powerful spells, and, most importantly of all, their collective wits.

  • Affliction: Salem 1692

    26,95 €

    Salemin kaupungin noitiin liittyvä hysteria pyyhkäisi nykyisen Massachusettin alueen yli kulkutaudin lailla vuonna 1692. Kuten valitettavasti niin usein traagisten tapausten kanssa käy, on niitä, jotka käyttävät tilannetta hyväkseen. Noitavainojen verukkeella hankittiin valtaa, rahaa, kostoa ja oikeudenmukaisuutta.

    AFFLICTION: Salem 1692 sijoittuu tähän aikaa. Käytä vaikutusvaltaasi kuiskataksesi tuomarin, kuvernöörin tai ministerin korvaan suojellaksesi toisia ja hankkiaksesi toisille pidätyksen.

    Pelin hahmot ovat Salemin alueen oikeita historiallisia henkilöitä. AFFLICTION: Salem 1692 simuloi oikeita tapahtumia niin tarkkaan kuin pelin keinoin voi.

    PELIN KULKU
    Pelaajat asettavat vuorotellen “viestinviejän” (työläisen) valittuun toimintoruutuun. Kun kaikki työläiset on aseteltu, toiminnot ratkaistaan siinä järjestyksessä kuin ne ovat pelilaudalla.

    SYYTTEESTÄ VAPAUTTAMINEN - Poista 2 syytösmerkkiä kaikilta kolonisteilta.
    ENSIMMÄISEN PELAAJAN MERKKI / SUOJAUS - Käytä kuvernöörin kirjettä estääksesi yhden kolonistin pidättämisen ja toimiaksesi seuraavalla vuotolla ensimmäisenä.
    HANKI VAIKUTUSVALTAA / KÄYTÄ KOLONISTIN KYKYÄ - Luo Vaikutusvaltaa ja käytä Piirissäsi olevien kolonistien kykyjä.
    PIDÄTYS - Käytä Vaikutusvaltaa kolonistin mukautetun maineen verran saadaksesi tämän pidätyksi.
    TODISTEET NOITUUDESTA - Käytä tätä pelimerkkiä estääksesi kolonistia hankkimasta vaikutustvaltaa ja käyttämästä kolonistikykyään.
    SYYTÖS - Aseta syytösmerkkejä kolonistin maineen vähentämiseksi, jotta pidättäminen olisi helpompaa.
    LISÄÄ / POISTA PELKOA - Hanki pelkomerkkejä tai poista niitä toiselta pelaajalta (käytetään heikentämään kolonisteja)
    TUO KOLONISTI PIIRIIN - Käytä vaikutusvaltaa kolonistien perusmaineen verran ja tuo heidät Piiriisi.

    Peli kiertää kohteiden syyttämisen, pidättämisen ja suojaamisen välillä. Pelko tarjoaa tarjoaa vaihtoehtoisen toimintatavan tarvittaessa.

    VOITTAMINEN
    Kaikki pelaajat saavat voittopisteitä jokaisen pidätetyn tai piiriin tuodun kolonistin mainearvosta, pidätettyjen omaisuudesta ja näiden vaikutusmerkkien lukumäärästäi. Jokainen pelaaja saa myös pisteitä tiettyjen perheiden pidättämisestä tai suojaamisesta riippuen heille annetusta pelaajalaatasta.

  • After the Virus

    19,95 €

    Välttämätön on tapahtunut: ihmiskuntaan on tarttunut zombievirus, joka on tappanut 90 % populaatiosta. Suurin osa henkiin jääneistä on muuttunut zombieiksi, ja homo sapiensin rippeet piileskelevät heikkoina ja puolustuskyvyttöminä. Tehtävänäsi on pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa ja varustautua tappelemaan koko ajan lisääntyvää zombiearmeijaa vastaan.

    After the Virus on Terraform Marsilla maailmanmaineeseen nousseiden Fryxeliuksen veljesten tekemä pakanrakennuspeli. Nämä sällit ovat melkein renessanssineroja, jotka tekevät kaiken itse. Tuon Danielin taiteilijankyvyt nyt ei kyllä kerää gallerioihin väkeä jonoksi asti, onhan tämä nyt rehellisesti sanoen ruma kuin mikä. Onneksi pelisuunnittelussa Jacob on tilanteen tasalla ja tässä on nyt tarjolla aika rautainen yhteistyöpeli, jossa pyritään suorittamaan tehtävä pakan täyttyessä zombieista.

    Prätätätätä! Kuole, sinä inha epäkuollut!

  • Agra

    62,95 €

    Intia, Agran kaupunki
    Vuosi 1527

    Abu'l-Fath Jalal-ud-din Muhammad, kansan keskuudessa Akbar Suurena tunnettu hallitsija täyttää 30 vuotta. Akbar on Mughal-dynastian kolmas hallitsija ja laajentanut Mughalin alueita, siten että hän hallitsee miltei koko Intian niemimaata Godavari-joelta pohjoiseen. Akbarin vaikutusvalta tuntuu koko maassa Mughalin sotilaallisen, poliittisen, kulttuurisen ja taloudellisen mahdin ansiosta.

    Yhdistääkseen ja hallitakseen laajaa valtakuntaansa, Akbar on perustanut keskitetyn hallinnon. Valloitettujen alueiden hallitsijoita on lepytelty avioliittojen ja diplomatian avulla. Akbar on ylläpitänyt rauhaa ja järjestystä asettamalla lakeja, joilla on saanut myös muiden kuin muslimialamaisten kannatuksen. Välttämällä heimosidoksia ja islamilaista valtioidentiteettiä, Akbar on pyrkinyt yhtenäistämään alueitaan. Mughalien persialaistunut kulttuuri onkin tuonut hänelle liki jumalaisen aseman.

    Merkkihenkilöt ja lähettiläät eri puolilta maata ovat matkalla juhlimaan Akbarin syntymäpäivää. Kunnianhimoisena maanomistajana et voi jättää tilaisuutta väliin: juhlat ovat loistava tilaisuus nostaa asemaansa ja varallisuuttaan.


    Omalla maa-alueellasi Agrassa viljelet puuvillaa ja kurkumaa. Saat puuta metsistäsi ja omistat pienen hiekkakivilouhoksen. Käymällä kauppaa ja jatkokäsittelemällä tuotteitasi, voit hankkia ylellisempiä kauppatavaroita, joilla mielistelet pääkaupunkiin matkustavia merkkihenkilöitä. Kilpailijoillasi on samansuuntaiset suunnitelmat, joten sinun on oltava heitä fksumpi, sillä Akbarin syntymäpäivä lähestyy päivä päivältä.

    Pelin on suunnitellut mm. La Granjan tehnyt Michael Keller ja siinä on Michael Menzelin upea kuvitus.


  • Altiplano

    54,95 €

    Altiplano on ns. “pussinrakentamispeli” Orléansin tyyliin. Sen tapahtumat sijoittuvat Etelä-Amerikan Andien ylängöille - Altiplanolle. Altiplano ei ole yksinkertainen peli, vaan se antaa pelaajille yhä uudelleen tuoreita haasteita. Tavoitteeseen pääsemiseksi on monia tapoja, joten peli houkuttelee kokeilemaan aina uusia vaihtoehtoja ja strategioita. Menestys tai epäonnistuminen riippuu myös siitä, antaako vastustajasi sinun tehdä niin kuin haluat vai rikkooko hän strategiasi. Kilpailu yksittäisistä tuotteista on huomattavaa, mutta myös hauskaa, kun sieppaat himoitun laajennuskortin toisen pelaajan nenän alta!

    Kukin pelaaja aloittaa ainutlaatuisella roolilaatalla, joka antaa heille pääsyn erilaisiin tuotteisiin ja tuotantomenetelmiin. Tuotteiden  saatavuus on alussa rajoitettua, mutta pelaajat voivat hankkia koko pelin ajan uusia tuotantovaihtoehtoja tarjoavia laitoksia. Lukuisilla tavaroilla - kuten kaloilla, alpakoilla, kaakaolla, hopealla tai maissilla - on kaikilla omat ominaisuutensa sekä paikat, joissa niitä voidaan käyttää. Pelaaja voi myydä hopeaa kalliilla hinnoilla markkinoilla, kun taas kaloilla varustettu pelaaja voi vaihtaa ne muihin tavaroihin satamassa. Alpakkoja hankkinut pelaaja voi tuottaa villaa, joka voidaan sitten tehdä muuttaa maatilalla kankaaksi.

    Tehokkaan tuotannon rakentamisen lisäksi pelaajien on toimitettava oikeat tavarat oikeaan aikaan, kehitettävä tietä  ja varastoitava tavaransa taitavasti täyttääkseen varastonsa tehokkaimmin. Usein hyvä varastomies on lopulta tärkeämpi kuin paraskaan tuottaja.

  • Altiplano: The Traveler

    24,95 €

    A traveler wanders through the South American highlands and brings the inhabitants new ideas from his travels. Anyone who meets him can take advantage of these assets. A public trading point makes it possible to obtain rare goods in exchange for opals. And a variety of fortunes adds even more diversity to life among the mountain ranges in Bolivia and Peru.

    With Altiplano: The Traveler, the planning of moves in Altiplano becomes more important and accessibility to resources becomes more interactive. Above all, the assets that may be purchased from the traveller open up completely new ways to increase one's own wealth. But unforeseen fortunes sometimes demand spontaneous decisions which influence planning.

    Thus, the drive for success in this inhospitable region turns into a completely new challenge! Who's prepared for this?

  • Anachrony: Classic...

    29,95 €

    Includes the Doomsday, the Pioneers of New Earth and the Guardians of the Council modules, along with the 6 Guardian Exosuit miniatures.

  • Anachrony: Essential Edition

    49,95 €

    It is the late 26th century. Earth is recovering from a catastrophic explosion that exterminated the majority of the population centuries ago and made most of the surface uninhabitable due to unearthly weather conditions. The surviving humans organized along four radically different ideologies, called Paths, to rebuild the world as they see fit: Harmony, Dominance, Progress, and Salvation. Followers of the four Paths live in a fragile peace, but in almost complete isolation next to each other. Their only meeting point is the last major city on Earth, now just known as the Capital.

    By powering up the mysterious Time Rifts that opened in the wake of the cataclysm, each Path is able to reach back to specific moments in their past. Doing so can greatly speed up their progress, but too much meddling may endanger the time-space continuum. But progress is more important than ever before: if the mysterious message arriving through the Time Rift is to be believed, an even more terrible cataclysm is looming on the horizon: an asteroid bearing the mysterious substance called Neutronium is heading towards Earth. Even stranger, the scientists show that the energy signature of the asteroid matches the explosion centuries ago...

    Anachrony features a unique two-tiered worker placement system. To travel to the Capital or venture out to the devastated areas for resources, players need not only various Specialists (Engineers, Scientists, Administrators, and Geniuses) but also Exosuits to protect and enhance them — and both are in short supply.

    The game is played in 4-7 turns, depending on the time when the looming cataclysm occurs (unless, of course, it is averted!). The elapsed turns are measured on a dynamic Timeline. By powering up the Time Rifts, players can reach back to earlier turns to supply their past "self" with resources. Each Path has a vastly different objective that rewards it with a massive amount of Victory Points when achieved. The Paths' settlements will survive the impact, but the Capital will not. Whichever Path manages to collect most points will be the new seat for the Capital, thus the most important force left on the planet...

  • Anachrony: Exosuit...

    34,95 €

    The Exosuit Miniatures Set adds 24 super-sized (55 mm tall) Exosuit miniatures to Anachrony, replacing the cardboard Exosuit hex tiles.

    This product does not include any gameplay related content, only the miniatures.

  • Animal Kingdoms

    32,95 €

    In Animal Kingdoms, each player takes on the role of a house leader, battling to gain control of the five kingdoms. Cards in your hand represent noble beasts that have pledged their allegiance to you. Over the course of three ages, you must deploy your beasts to the various territories – making sure that you adhere to each kingdom’s decree – to try and improve your influential position in the kingdoms. The house that gains the most influence by the end of the third age is declared the one true leader of the realm.

  • Architects of the West Kingdom

    48,95 €

    Architects of the West Kingdom sijoittuu Karolingien valtakunnan loppuvaiheisiin, vuoden 850 tienoille. Pelaajat ovat kuninkaan arkkitehtejä, jotka pyrkivät tekemään kuninkaaseen vaikutuksen rakennuttamalla erilaisia maamerkkejä. Urakkaan tarvitaan raaka-aineita, oppipoikia ja hyvin valvottua työvoimaa. Ajat ovat petolliset, eivätkä kilpailevat arkkitehdit anna minkään pysäyttää itseään heidän yrittäessään hidastaa sinua. Pystytkö säilyttämään kunniallisuutesi, voi liitytkö varkaiden ja mustan pörssin kauppiaiden riveihin?

    Tavoitteenasi Architects of the West Kingdomissa on voittaa hankkimalla eniten voittopisteitä. Voittopisteitä saa valmistuneista rakennuksista ja osallistumisesta arkkipiispan katedraalin rakentamiseen. Pelin aikana pelaajien on tehtävä useita moraalisia valintoja. Vasta pelin lopussa katsotaan ja tuomitaan hyveellisyydestä tai sen puutteesta. Muutama hämärä diili ei ehkä tunnu missään, mutta jos ajaudut liian syvälle laittomuuksiin, siitä seuraa rangaistus.

    Peli on henkistä jatkoa Shem Phillipsin mainiolle North Sea -sarjalle. Architects of the West Kingdom on uuden pelisarjan ensimmäinen osa. Pelin uudenlainen työläistenasettelumekaniikka on saanut paljon kiitosta ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.

  • Arkham Horror: The Card...

    26,95 €

    You swore that you would never go back. Yet like a snake eating its own tail, you were always meant to return to where it all began. In the Arkham Horror: The Card Game Core Set, Night of the Zealot presented your first challenge while introducing you to the investigators, mechanics, and environment of Arkham Horror Files, providing a stable foundation from which you built you investigations into the unknown and the unknowable. Now, you are invited to return home and begin a new challenge worthy of your expertise.

    Return to the Night of the Zealot is an expansion for Arkham Horror: The Card Game that enhances and modifies the Night of the Zealot campaign with 46 new Encounter cards and 20 new Player Cards. Additionally, this expansion includes a premium box and 18 divider cards to hold your entire Night of the Zealot campaign.

  • Barrage

    59,95 €

    In the dystopic 1930s, the industrial revolution pushed to the limit the exploitation of fossil-based resources, and now only powerful and unlimited hydroelectric energy is available to fulfill the thirst for power of the massive machines and unstoppable engineering progress.

    Barrage is a resource management and strategic placement game in which players compete to build their majestic dams, raise them to increase their storing capacity of precious water, and deliver all the potential power through pressure tunnels connected to powerhouse energy turbines. Each player represents one of the international companies who are gathering machineries, innovative patents, and brilliant engineers to claim the best locations to capture and exploit the water power of a contested Alpine region crossed by rivers.

    Barrage includes two innovative and challenging mechanisms. First, the construction wheel has to be managed by players to carefully plan their actions and handle their machineries since both your action tokens and resources are stored on the wheel and come back only after a full wheel round is completed. The more you construct and perform maintenance on your wheel, the earlier that resources and actions return to you.

    Second, the water flow on the rivers depicted on the board is a shared and contested resource. Players have to intercept and store as much of the water as they can, build dams (upstream dams are expensive but can block part of the water before it reaches dams downstream), raise their dams to increase capacity, and build long tunnels to divert water to their powerhouses. Water is never consumed — its flow is just used to produce energy — and released in the rivers, so you have to strategically place your dams to recover water diverted by you and other players.

    Over five rounds, players must fulfill power requirements represented by a common competitive power track and meet specific requests of personal contracts. At the same time, by placing a limited number of engineers, they attempt to increase their machineries to acquire new and more efficient construction actions and to build and activate special unique effect buildings to customize their own developing strategy.

  • Barrage - The Leeghwater...

    29,95 €

    Barrage: The Leeghwater Project Expansion
    The Leeghwater Project Expansion adds:

    A new faction, the Netherlands, that uses Jan Leeghwater’s expertise in water management, adding even more water to your dams.

    The External Works mechanic, a set of powerful tiles that can be obtained from a new action space. With them you'll be able to perform many actions, but be careful. To unlock the External Works power you'll need to burn the required amount of Concrete Mixers and Excavators rather than just assign them to the Construction Wheel.

    The Personal Building mechanics. You’ll be able to use a combination of five Building tiles, each one with a different, powerful effect that can be activated by your engineers.

    Two new Executive Officers designed to enhance the External Works and the Personal Buildings.

    Three new Advanced Technology tiles dedicated to the construction of Personal Buildings.

  • Between Two Castles of Mad...

    39,95 €

    Hullu kuningas vaatii linnaa! Sinä olet maailmankuulu rakennusmestari, jonka Ludvig on palkannut suunnittelemaan itselleen linnoja. Näin suuret projektit vaativat kuitenkin useamman asiantuntijan työpanoksen, joten kukin rakennusmestari saa yhden aisaparin. Ovatko sinun suunnittelu- ja yhteistyötaitosi riittävät, jotta tuloksena syntyy maailman upeimpia linnoja?

    Between Two Castles of Mad King Ludwig on kilpailullinen laatanvärväyspeli, jossa jokainen laatta on linnan huone. Työskelet yhdessä sekä vasemmalla että oikealla puolellasi istuvan pelaajan kanssa. Kummankin kanssa on käynnissä erillinen linnaprojekti. Joka vuoro valitset kädestäsi kaksi huonelaattaa, paljastat ne, ja sitten yhdessä naapureidesi kanssa neuvotellen asetat yhden kumpaankin linnaprojektiisi. Voittaaksesi joudut jakamaan huomiosi molempien linnojen kesken.

    Pelissä on 147 huonelaattaa, kussakin uniikki kuvitus, sekä 83 muuta laattaa. Komponenteissa on myös 20 bonuskorttia, 7 puista linnanappulaa, pistevihko ja 4-osainen Game Trayz - lajittelulaatikko, joka mahdollistaa sen, että peli on pelattavassa kunnossa pöydällä alle minuutissa.

    Between Two Castles of Mad King Ludwig on julkaistu Stonemaier Gamesin ja Bezier Gamesin yhteistyönä.

  • Black Angel

    64,95 €

    Humanity, through its irresponsible behavior, has exhausted the natural resources of Earth, making it almost uninhabitable. In a burst of lucidity, pressed by the irreversible degradation of your planet, the great nations are forced to put aside their differences and share their knowledge in order to create the most vast spacecraft ever constructed. Thus, the BLACK ANGEL project is launched.

    The Black Angel, the first intergalactic frigate in history, must transport the genetic heritage of humanity beyond known worlds, over a journey that is likely to last several thousand years. Her crew will be composed of only robots. Because no nation is willing to trust creation of the AI (artificial intelligence) that will control this crew to any other nation, a compromise is found: The Black Angel will be co-managed by several AIs, and the utility of each decision will be evaluated in VP (Validation Process).

    At the completion of this long and perilous voyage, when a new inhabitable planet has been reached, the AI that has earned the most VP will be entrusted with reawakening Humanity, and overseeing its new start….

    All the reports are in agreement: The Black Angel is approaching Spes, a planet with the highest probability for habitability by the human species. Take advantage of our approach to maintain the good relations you have gradually woven with the benevolent Alien species populating the galaxy, and watch out for the dreaded Ravagers, who would do anything to prevent you from reaching Spes.

  • Blackout: Hong Kong

    45,95 €

    Hongkongiin on iskenyt laajamittainen ja odottamaton sähkökatkos. Hallituksen kamppaillessa tilanteen hallinnasta, päätätte ottaa asiat omiin käsiinne ja yrittää palauttaa jonkinlaisen yhteiskunnallisen järjestyksen! Jokapäiväinen elämänne on muuttunut nopeasti vaikeaksi. Jopa yksinkertaisimmista tehtävistä on tullut uskomattoman haastavia ilman sähköä. Se, joka parhaiten hallitsee tätä tilannetta ja palauttaa järjestyksen näennäisyyden, saa varmasti valta-aseman sähkökatkosten jälkeisessä Hongkongissa!

    Alexander Pfisterin Blackout: Hong Kongissa sinun on hallittava jatkuvasti muuttuvia resursseja ja eri asiantuntijoiden verkostoa, jotta Hongkong ei laskeutuisi kaaokseen samalla kun koitat pysytellä edellä kilpailijoitasi.

  • Blitzkrieg

    26,95 €

    Recreate World War Two in 20 minutes! The perfect wargame for non-wargamers, Blitzkrieg! allows two players to battle across the War’s most iconic theatres, winning key campaigns and building military might.

    Players draw army tokens from a bag to determine their starting forces and to replenish their losses. Rather than ‘fighting’ battles with dice or cards, players allocate their military resources to each theatre’s campaigns, winning victory points, further resources, special weapons, and strategic advantages as they play. Refight World War Two several times in one evening!

    Includes Solo mode by Dávid Turczi

  • Bosk

    42,95 €

    Majesteettisista vaahteroista ikiaikaisiin tammiin, pelaajat kasvattavat puitaan menestyäkseen vuoden aikana kauniissa kansallispuistossa.

    Keväällä pelaajat kasvattavat puita huolellisesti, saaden pisteitä poluilla matkustavista retkeilijöistä.

    Syksyn tullessa lehdet putoavat jatkuvasti muuttuvassa tuulessa. Tarkoituksena on peittää maastoa ja muiden pelaajien lehdet. Pisteitä annetaan talvella kunkin alueen parhaimmasta kattavuudesta puistossa.

    Boskin voittaa parhaiten puiston maita hallitseva pelaaja.

  • Brass Birmingham

    62,95 €

    Brass: Birmingham on strateginen talouspeli, joka on jatkoa Martin Wallacen vuoden 2007 mestariteokselle, Brassille. Birmingham kertoo kyseisessä kaupungissa kilpailevista liikemiehistä ja -naisista teollisen vallankumouksen aikana, vuosina 1770 - 1870.

    Kuten edeltäjässään, myös Birminghamissa pelaajat kehittävät teknologiaa, rakentavat teollisuutta ja verkostoituvat yrittäessään hyödyntää markkinoiden vaihteluita.

    Peli pelataan kahdessa jaksossa. Ensin on kanaalien aika (1770-1830), jota seuraa rautateiden aika. Pelin voittaa keräämällä muita enemmän voittopisteitä ja pistelaskut tehdät kummankin jakson lopussa kanaalien ja rautateiden osalta, sekä ns. vakiintuneiden teollisuuslaattojen pohjalta. Teollisuudenaloina molemmissa Brasseissa ovat rauta, hiili ja puuvilla.

    Birminghamin erikoisuus on olutteollisuus. Oluella voi myös “rasvata teollisuuden rattaita”: myydäkseen tuotteita eteenpäin, pitää kuluttaa olutvarantojaan. Uusia teollisuudenaloja ovat myös tehdastuotteet ja keramiikka.

    Brass: Birminghamin lisäksi alkuperäinen Brass on myös nyt uudelleenjulkaistu nimellä Brass: Lancashire. Molemmat pelit näyttävät suorastaan upeilta verrattuna vuoden 2007 klassikkopainokseen. Molemmat ovat myös saaneet huikean hyviä arvosteluja. Peliin kannattaa tutustua jos vähän raskaammat talouspelit yhtään kiinnostavat.

  • Brass: Lancashire

    62,95 €

    Brass: Lancashire on komea uusversio Martin Wallacen palkitusta pelistä Brass (2007). Strateginen talouspeli kertoo kilpailevista 1800-luvun lopun teollisuusyrittäjistä Englannin Lancashiressä. Teollinen vallankumous on käynnissä ja pelaajien tavoitteena on kehittää, rakentaa ja verkottaa teollisuuttaan, siten että he voivat vastata kasvaneeseen raudan, hiilen ja puuvillaan kysyntään.

    Peli jakaantuu kahteen osaan: ensimmäisessä rakennetaan tavaroiden kuljetusta varten kanaaleja ja toisessa rautateitä. Brass vaativa, mutta palkitseva peli.
    Brass: Lancashire on Roxley Gamesin 2018 julkaisema versio, joka tekee aiemmin aika ankean näköisestä pelistä todella upean. Silmäkarkin lisäksi peliin on tullut joitakin sääntöpäivityksiä.

  • Calimala

    58,95 €

    The "Arte di Calimala" — the guild of cloth finishers and merchants in foreign cloth — was one of the greater guilds of Florence, who arrogated to themselves the civic power of the Republic of Florence during the Late Middle Ages. The woolen cloth trade was the engine that drove the city’s economy and the members of the Calimala were the elite of Florence.

    Throughout its long history, the Arte di Calimala supervised the execution of artistic and architectural works. Most Florentine guilds performed such activities, but the Calimala distinguished itself from other guilds through the number and prestige of the projects and the sites administered, including the construction and decoration of some of the major churches of the city.

    Players of Calimala are cloth merchants in medieval Florence, with a number of trusted employees that they assign to various streets within the city to carry out actions. (Each street connects two places where particular actions can be taken.) While taking these actions, players produce and deliver cloth and contribute to the construction and decoration of various buildings across the city. Employees stay on their assigned places for a while, carrying out their actions whenever the street is activated, and eventually are promoted into the city council, triggering a scoring phase.

    Depending on the number of players, each player has a number of action discs. In turn order, they can put one on a space between two actions, performing both actions and activating all other discs on the same space. When the fourth disc is placed on an action space, the lowest one is promoted to the city council, which triggers a scoring. After the last action disc is placed or the last scoring phase in the council is triggered, the game ends. The positions of the action spaces and sequence of scoring phases vary from game to game, making each game very different. Secret scoring objectives and action cards add uncertainty.

  • Carpe Diem

    41,95 €

    The players slip into the role of rich patricians in ancient Rome. Everyone is trying to build a lucrative city district to score as many prestige points as possible. The novel way to get to the individual buildings of a district combined with a large variety of score cards make for an unusual game with a large number of strategies. From the successful designer, Stefan Feld.

  • Castell

    53,95 €

    Castell käsittelee katalonialaista ihmistornien rakentamista. Suuret joukot väkeä kaikkialta Kataloniasta kokoontuu eri festivaaleille juhlistamaan katalonialaista kulttuuri ja kilpailemaan siitä, kuka tekee korkeimmat ja vaikeimmat ihmistornit.

    Castell on suhteellisen raskas strategiapeli, jossa pelaajat manageroivat omaa Castell-joukkuettaan halki koko festivaalivuoden. Pelin aikana vieraillaan katalonian kaupungeissa, laajennetaan joukkueen kokoa, opetellaan uusia torninrakennustaitoja ja esiinnytään niin paikallisissa pikkutapahtumissa kuin kilpaillaan festivaaleilla.

    Pelissä pärjää vain hyvällä ennakkosuunnittelulla ja taitavalla ajoituksella.

  • Castle Dukes

    64,95 €

    Pelaajat ovat herttuoita, jotka kisaavat siitä kenellä on komein linna. Linnan voi rakentaa monella eri tapaa, keskittyen vaikka puolustuskykyyn, mukavuuteen tai jopa hyökkäävyyteen!

    Silloin tällöin kuninkaallisia saattaa piipahtaa linnassa, ja jos linna ei ole tämän ylimyksen makuun, hän hakee kortteerin kilpailijan linnasta. Kaiken lisäksi alueella liikkuu huonotuulinen lohikäärme, joka tekee tuhojaan. Jos linna ei ole kunnolla varustettu kestämään näitä tulisia hyökkäyksiä, koko pytinki saattaa romahtaa!

    Voittopisteitä saa majoittamalla arvohenkilöitä ja rakentamalla mahtavimman linnan. Voittaja saa suurherttuan arvonimen (ei oikeasti, vaan pelissä. Voit peruuttaa sen vaakunasuunnittelijalle varaamasi ajan).

    Castle Duke on visuaalisesti kerrassaan komea kolmiulotteinen peli, joka yhdistää sorminäppäryyden ja strategian.

  • Caverna: The Forgotten Folk

    29,95 €

    Caverna: The Forgotten Folk — Caverna: Vergessene Völker in German — originated as a fan project on BoardGameGeek, and Caverna publisher Lookout Games has decided to work with the designer to develop this material and release it as an official expansion.

    Forgotten Folk consists of eight different species or race packs such as elves, dark elves, and trolls, and now each player in Caverna can be one of these species instead of only the dwarves in the base game. Each species has special advantages and disadvantages, and some species introduce new resources into the game. Each species has four unique rooms, and they replace rooms in the base game, which allows other players to gain the powers of these species.

  • Caylus 1303

    48,95 €

    A classic game is back! As one of the first worker placement games, Caylus stands among the true board game classics of the 2000s. The original designers' team, together with the Space Cowboys, have now created a revamped version!

    The mechanisms of Caylus 1303 have been streamlined and modernized for an intense and shorter game. Don't be fooled, though, as the game has kept both its depth and ease of play while a lot of new features have been added:

        Variability of the starting position for a virtual infinity of possibilities. No more pre-set strategies!
        Characters with special abilities, with a wavering loyalty, offer their services to the players.
        And of course, brand new graphics!

    The King calls you again, so it's time to go back to Caylus!

  • Century - A New World

    37,95 €

    Century: A New World is the third and final installment of the Century series from designer Emerson Matsuuchi.

    Century: A New World sends players to the Americas at the dawn of the 16th century. Braving the wilderness, players are forced to explore new lands, trade with local inhabitants, journal their findings, and hunt/gather to survive! The game integrates the compelling and incredibly fun resource trading mechanisms found in the Century series with a worker placement mechanism with a twist!

    Century: A New World may be combined with Century: Spice Road or Century: Eastern Wonders or both for all new mixable games.

  • Century: Eastern Wonders

    34,95 €

    “Vuosisatoja sitten arvokas maustekauppa sai maailman rikkaat valtiot etsimään vaihtoehtoisia reittejä arvokkaille Maustesaarille, joista maailman arvokkaimmat mausteet löytyivät.”
    Century-pelisarja tekee pesäeroa historiaan ja jättää vuosisadat ja maa-alueet nimeämättä, historiallisesti liikutaan kuitenkin 1400-luvulla Intiaan suuntautuneessa kaupassa. Century: Eastern Wonders on iloisen värinen ja hyvin sujuva peli, jossa sääntöjä ei ole kaksi sivua. Peli on jatkoa Emerson Matsuuchin aiemmalla, Vuoden strategiapeli -palkinnon 2018 pokanneelle Century: Spice Roadille. Mielestämme tämä jatko-osa on vielä edeltäjäänsäkin parempi. Pelissä purjehditaan omalla laivalla saaristossa vaihtamassa mausteita toisiin tavoitteena koota tilaajien pyytämiä maustelasteja. Sarjan kaksi peliä voi myös yhdistää, jolloin tuloksena vähän strategisempi Century: Sand to Sea.

    Todellisuuspaon arvion pelistä voi lukea täältä: https://todellisuuspako.blogspot.com/2018/08/century-eastern-wonders-ja-from-sand-to.html

  • Cerebria: The Card Game

    22,95 €

    Cerebria: the Card Game keskittyy niihin hetkiin joissa mielenmaisemasi on vuorovaikutuksessa maailman ja muiden ihmisen kanssa. Tässä vuoropohjaisessa korttipeissä pelaajat rakentavat omia Mielenlaatujaan, täyttäen ne Autuuden tai Alakulon tunteilla. Ulkopuolista maailmaa edustaa Impulssi, muuttuva saatavilla olevien Tunne-korttien varanto. Aina kun Impulssi tyhjenee Tunteista, pelaajien Mielenlaatu pisteytetään ja sen mukaan heille jaetaan Autuuden tai Alakulon identiteetin murusia. Pelin päämääränä on kerätä tarpeeksi näitä murusia, jotta niistä muodostuu täysin kehittynyt Identiteetti.

    Murusia saa lisäämällä Tunteita Mielenlaatuunsa, mutta murusia voi myös käyttää eräänlaisena valuuttana Tunteiden erikoisvoimien käyttämiseksi. Pelaajan edessä onkin kovia päätöksiä siitä säästävätkö he murusensa voittopisteiksi vai kuluttavat niitä johonkin tehokkaampaan toimintoon. Tunteiden erikoisvoimilla voi esimerkiksi vaikuttaa toisten pelaajien Mielenlaatuihin, heidän käsikortteihinsa ja Impulssiin. Erikoisvoimien vaikutuksen voivat toiset pelaajat kuitenkin estää heittämällä pois kädestään vastaavan tyypin Tunne-kortteja.

    Peli päättyy kun yksi pelaajista onnistuu rakentamaan yhtenäisen (8+ yhden tyyppistä murusta) tai tasapainoisen (5+ kumpaakin)  persoonallisuuden.

    Peli koostuu 96 Tunne-kortista, 80 Identiteetin murusesta, viidestä pelaajan apukortista ja Mieliala-merkistä.

    Peli on englanninkielinen ja  itsenäinen Cerebria-sarjan peli.

  • Cerebria: The Inside World

    57,95 €

    Cerebria on dynaaminen, joukkueittain pelattava aluehallintapeli. Pelaajat ovat Henkiä, voimakkaita olentoja, jotka edustavat joko Autuutta tai Synkeyttä. Nämä vastakkaiset voimat – ihmisluonnon kaksi puolta – kamppailevat kontrollista ja muokkaavat Sisämaailmaa, kehittyvän persoonallisuuden metaforaa.

    Cerebrian teema ei ole tavallisimmasta päästä, jos olet nähnyt Disney-Pixarin elokuvan “Inside Out – mielen sopukoissa”, tiedät mistä on kyse. Pelissä on myös paljon kekseliäitä mekanismeja, kuten esimerkiksi tunteisiin vaikuttaminen. Joukkueet saavat pisteitä saavuttaessaan helpompia Aikeita tai vaikeampia Tavoitteita. Pelin voittaa se joukkue, jonka vaikutusvallan alueella on suurempi osa henkilön valmista identiteettiä.

    Peli toimii erinomaisesti myös kaksinpelinä.

  • Champions of Midgard

    59,95 €

    Champions of Midgard is a middleweight, Viking-themed, worker placement game with dice rolling in which players are leaders of Viking clans who have traveled to an embattled Viking harbor town to help defend it against the threat of trolls, draugr, and other mythological Norse beasts. By defeating these epic creatures, players gain glory and the favor of the gods. When the game ends, the player who has earned the most glory earns the title of Jarl and is recognized as a champion of Midgard!

    Placing workers allows for the collection of resources and warriors, which players may then send on journeys to neighboring villages or across the sea to defeat monsters and gain the glory they need for victory. Resources are used to carve runes, build ships, and feed your followers. Viking warriors (custom dice) do battle with the myriad enemies the town faces.

  • Champions of Midgard: The...

    23,95 €

    The Dark Mountains, the first expansion for Champions of Midgard, extends your adventures to distant lands, allowing you to trek into the dark mountains where the Bergrisar live and wage constant battle with the Archer Clans of the North. Fight fearsome mountain giants and liberate archers who join your cause. Once freed, you will find the archers to be worthy allies, rarely missing and being exceptional hunters. Enemies you face will fall easily before their sure shots.

    Champions of Midgard: The Dark Mountains adds a ton of new content to the base game, including the ability to play with up to five players.

    The expansion includes new land journeys, a new enemy type (Bergrisar), more powerful Trolls and Draugr, as well as additional rune cards, market tiles, and more.

  • Champions of Midgard: Valhalla

    27,95 €

    In Valhalla, the second expansion for Champions of Midgard, you will find yourself rewarded when your warriors die in battle. Your warriors' eternal glory becomes your earthly reward as the Valkyries bestow powerful effects, relics, and warriors upon you for use in your battles in Midgard. Some of your fallen soldiers may do more, rising to face the greatest enemies even in the afterlife, defeating epic monsters and bringing you glory from beyond the grave!

    Couple these new rewards with fierce new warriors in the form of Berzerkers and Shieldwarriors, and new custom dice and powers for your leaders, and your adventures in Midgard will never be the same!

  • Chicago 1875: City of the...

    64,95 €

    After the great Chicago Fire of 1871, the brave men and women of Chicago sought to rebuild their once-great city, and rebuild it they did. Over the next 60 years Chicago experienced an economic golden age, making such great progress that it hosted The World's Columbian Exposition in 1893, followed not long after by a celebration of its Century of Progress at The World's Fair in 1933.

    Many of the household brands we've come to know and love today had their start in Chicago during this time period; Oscar Mayer, Kraft, Quaker Oats, Nabisco, Swift & Co, Armour & Co, Schwinn Bicycles, Charles Schwab, and many others made a home here in this tall, bold slugger.

    In City of the Big Shoulders players take on the roles of entrepreneurs and investors seeking to rebuild Chicago into a city fit for the world stage. In this unique merger of 18xx-style stock manipulation mechanics with euro-style gameplay, players start companies, trade in shares, hire employees, equip their factories, produce goods and sell them to be delivered to homes across the midwest.

    Although City of the Big Shoulders features a large amount of strategic depth and rewarding gameplay, it does so in a shorter timeline than is typical of most heavy economic games. Players play just five rounds (also known as decades) in about two and a half hours. Each decade consists of five unique phases: A stock phase where players can buy and sell stock; a building phase where players rebuild the city of Chicago, placing action spaces on the board; an action phase where companies send their partners to make deals across Chicago; an Operating Phase where companies buy resources, produce goods, and ship them out of Chicago; and finally a cleanup phase where the board is set up for the following decade. At the end of the fifth decade, the game ends. Players then exchange shares that they have purchased over the course of the game for cash, are rewarded for any of the public goals they have accomplished over the five decades of play, and tally their money to determine who is Chicago's greatest resident.

  • Circadians: First Light

    52,95 €

    We were light years from our home, galaxies away, when we first discovered this ancient celestial body — a planet filled with intriguing, intelligent lifeforms, not too unlike our own. Some built kingdoms below the surface of the green seas, while others controlled the desert-filled plains and cliffs. Among them we found scientists, inventors, farmers, traders and fighters. While our presence has been unsettling for some, we have had very few incidents with the locals. Still, we Circadians, Earth's famed explorers, must do what we can to ensure peace. We must respect this world and its hosts. The heads of Moontide passed down orders from above. We are to open negotiations with the three clans, in hopes of gaining their favor, along with our own security while on the planet. We must also collect organic samples for the depository on Moontide. This is new ground for all of us, but we must be brave and resourceful. The future of the Circadians depends on it.

    The aim of Circadians: First Light is to lead a team of researchers on the planet of Ryh. Players need to manage their crew (dice) to visit various parts of the planet for trade, farming, construction and research. Players score points for negotiating with the locals, harvesting resources for the depository, upgrading their research base, exploring the planet, and collecting gems. The game is played over eight rounds. At the end of the final round, the player with the most points wins.

  • Clank in Space! Apocalypse!

    21,95 €

    Pakanrakennusseikkailu Clank! In! Space! saa nerokkaasti(?) nimetyn jatko-osan Clank! In! Space! Apocalypse!

    Pienet vastarintaryhmät jatkavat pahan Lordi Eradikuksen vastustamista, mutta nyt tämä cyborgipahis aikoo pyyhkiä vastustajansa lopullisesti maailmankaikkeuden kartalta. Suunnitelma on suureellinen ja julma.

    Sinun tehtäväsi on tietenkin pissiä Lordi Eradikuksen aamiaismuroihin. Samalla saatat vahingossa päätyä sankariksi, mutta ainakin henkiin jäädessäsi rikkaaksi.


    Lisäosa vaatii Clank! In! Space! -pelin.

    Pelilaatikko sisältää:


    2 Kaksipuolista pelilautaa
    35 Adventure -korttia
    8 Large Scheme -korttia
    1 Haldos Boss -merkin

  • Clank!

    52,95 €

    Clank! on suosittu pakanrakennuspeli, jossa pelaajat ovat vihaisen lohikäärmeen luolaan hiipiviä varkaita. Mitä syvemmälle luolaan menee, sitä arvokkaimpia aarteita käsiinsä saa. Hankkimalla pakkaansa yhä parempia kortteja, aarteiden rosmous onnistuu entistä paremmin.

    Paras on kuitenkin katsoa mihin astuu, sillä yksikin väärä liike voi aiheuttaa kolinaa, joka kiinnittää lohikäärmen huomion. Myös jokainen varastettu artifakti lisää lohikäärmeen epäluuloisuutta. Aarteista (ja pelin voitosta) pääsee nauttimaan vain jos osaa ajoittaa oman poistumisensa niin, että A) yleensä säilyy hengissä ja B) omaa eniten aarteita niistä pelaajista, joita lohikäärme ei syönyt.

  • Clank! Expeditions: Gold...

    17,95 €

    Jos ryöstösaaliin janosi on sammumaton, Clank! Expeditions: Gold and Silk voi sopia sulle. Lisäosa tuo Clank! -peruspeliin uusia pelilautoja.

    Ensimmäinen tutkimusmatka suuntautuu hylättyyn Ruin Dwarven Mining Companyn (Ruin DMC) kaivokseen. Kaivos jouduttiin hylkäämään monsteri-infestaation vuoksi, mutta siellä olisi vielä paljon kultaa jäljellä niille, joilla on tarpeeksi sisua astua peremmälle.

    Vielä enemmän rikkauksia lepäilee Hämähäkkikuningattaren linnassa. Toki kuningatar on jo kuollut tai pelkkää legendaa, jonka tarkoitus on pitää ihmiset loitolla hienosta linnasta...

    Lisäosa vaatii Clank! A Deck-Building Adventure -pelin ja on englanninkielinen.

  • Clank! In! Space!

    51,95 €

    Jos luulit että avaruudessa kukaan ei kuule kolinaasi, olit väärässä...

    Paha Lordi Eradikus on vallannut miltei galaksin. Nyt tuo ilkimys vetää kunniakierrosta lippulaiva Eradikus Primellään. Pollea pahis saattaa ehkä hallita kyborgikouransa rautaisella otteella maailmoja, mutta sinä muutama muu varas olette haastaneet toisenne hipsimään Lordi E:n alukselle, hakkeroimaan ukon komentomoduulin ja viemään mitä pystytte.

    Matkan varrella mukaan voi tulla liittolaisia ja ylimääräistä saalista. Yksikin virheliike voi kuitenkin johtaa kolinaan, mikä herättää Lordi Eradikuksen huomioon. Kaikenlaiset hakkeroinnit vasta pahan lordin vihan nostattavatkin. Toivo, että kilpasiskosi ja -veljesi pitävät enemmän ääntä kuin sinä, sillä sinä haluat päästä saaliisi kanssa pakokapseliin elävänä.

    Clank! In! Space! käyttää sama pelijärjestelmää kuin suosittu Clank! A Deck-Building Adventure. Kukin pelaaja rakentaa pelin aikana oman henkilökohtaisen pakkansa, jonka kortit mahdollistavat liikkumisen avaruusaluksessa, taistelemisten, lisähankinnat sekä tietenkin mahdollisesti päästävät kolisevaa ääntä, joka houkuttelee Lord Eradikuksen paikalle...

  • Clank! Legacy: Acquisitions...

    24,95 €

    Some thieving jobs deserve a professional approach. When you absolutely must acquire it, call Acquisitions Incorporated! This renowned multi-planar corporation has years of experience snagging all the loot that isn’t nailed down. Each Upper Management character comes with a unique deck reflecting their talents. Use them in the original Clank! A Deck-Building Adventure, or with a franchise established in Clank! Legacy: Acquisitions Incorporated!

  • Clans of Caledonia

    49,95 €

    Seuraa pakollinen historiallinen taustoitus, ei nuokuta siellä takarivissä!
    Skotlanti siirtyi 1800-luvulla maataloudesta teollisuuteen. Maa nojautui vahvasti kauppaan ja vientiin. Ruoantuotantoa lisättiin merkittävästi asukasluvun lisääntyessä. Puuvilla korvasi kalliimman pellavan ja lampaankasvatus nosti merkitystään. Viskitislaamoita perustettiin runsaasti ja viskistä tulikin Euroopan tärkein väkijuoma.

    Pelaajat kuuluvat Skotlannin yhdeksään historialliseen klaaniin, jotka käyttävät uniikkeja kykyjään kilpaillakseen maataloustuotteiden ja viskin tuotannossa ja myynnissä.

    Clans of Caledonia on keskiraskas talouspeli, jonka on suunnitellut Juma Al-JouJou ja kuvittanut monesta klassisesta europelistä tuttu Klemens Franz. Teema ja pelimekaniikat sopivat pelissä hienosti yhteen.

  • Coimbra

    44,95 €

    Portugalilla meni lujaa 1400- ja 1500-luvuilla löytöretkien aikana. Maan sydämessä sijaitseva Coimbran kaupunki on Portugalin kulttuurin keskus. Pelaajat ovat Coimbran mahtisukujen johtajia, jotka pyrkivät lisäämään vaikutusvaltaansa ja mainettaan syventämällä suhteita paikallisiin luostareihin tai rahoittamalla löytöretkiä. Tähän tavoitteeseen päästään mm. saavuttamalla kaupungin silmäätekevien suosio (esimerkiksi lahjonnan tain suojelun muodossa).

    Coimbra esittelee kekseliään noppamekaniikan, jossa pelaajien joka vuorolla värväämiä noppia käytetään moninaisin eri tavoin. Vaikka voittoon on useampia reittejä, pelaajien pitäisi pyrkiä optimoimaan jokaisen noppansa käyttö. Koska kaupunkilaisten, löytöretkien ja luostareiden keskinäiset synergiat muuttuvat jatkuvasti, ei yksikään pelikerta ole koskaan samanlainen.

    Pelin ovat suunnitelleet italialaiset Flaminia Brasini ja Virginio Gigli (mm. Lorenzo il Magnifico). Kerrassaan upea kuvitus on Chris Quilliamsin pensselinjälkeä.

  • Coloma

    61,95 €

    Coloma is the town where an unexpected event happened that shaped history of the Western Frontier. In the Winter of 1848 a man building a sawmill on the South Fork of the American River spotted some bright nuggets in the tailrace waters below. Sure enough, it was gold! Though he tried to keep his discovery a secret, word spread quickly and it triggered the California Gold Rush of ‘49. In the game of Coloma, you are a pioneer who has recently traveled out West to strike it rich and make a name for yourself. You will prospect for gold and use your windfalls to recruit workers, rustle up horses, and establish businesses. You will also get opportunities to explore the surrounding riverways and frontier lands. But alas! You are not alone—every other pioneer seems to have gotten the same idea! Therefore, it will take extra cunning tactics on your part to not go Bust with the rest of them…Coloma is a fast moving game with many paths to victory. It offers unique twists on simultaneous action selection, resource management, and engine-building.

  • Concordia Venus

    59,95 €

    Tämä on Concordia Venuksen itsenäinen versio, joka sisältää kaikki pelaamiseen tarvittavat komponentit. Concordia Venuksesta on olemassa myös edullisempi, Concordia-peruspelin jatkoksi hankittava lisäosa.
    Venuksessa voivat kahden pelaajan joukkueet kilpailla keskenään. Perus-Concordiaan verrattuna uutta ovat myös Venus-kortit, jotka mahdollistavat uudenlaisia strategioita. Mukana tulevat perus-Concordiasta tuttu Imperium-kartta, sekä Cyprus, Hellas ja Ionium. Vaihtelua siis riittää ja tämä onkin varsin kattava Concordia-paketti, jos peruspeliä ei ole ennestään hyllyssä.

  • Concordia: Salsa

    27,95 €

    "Salsa" is the Latin word for "salted", and in the Concordia: Salsa expansion for Concordia, players will discover:

    Two new maps: "Byzantium" and "Hispania"
    Wooden pieces for a sixth commodity: salt
    City tokens for additional salt cities
    27 Forum Cards for new strategies to follow
    The cards are all different, can be acquired during the game, and salt your game with new strategic challenges! Some cards have permanent effects, others return to stack after using. Both the sixth commodity and the new cards can be played with the base game and the Britannia expansion as well, thus giving even more variety.

  • Concordia: Venus (expansion)

    31,95 €

    Concordia Venus includes new personality cards with the goddess Venus allowing for new strategies, two maps (Hellas/Ionium) on which to play (using components from the Concordia base game in addition to new cards), and rules that enable teams of two players to play against one another.

  • Conflict of Heroes:...

    87,95 €

    Awakening the Bear is the first game in the multi-award winning Conflict of Heroes series. This series is a squad level combined arms training game used by history fans, universities, and military personnel throughout the world. This game takes you to the eastern front during Operation Barbarossa, the German invasion of Russia. Many consider this time period to be the birth of modern warfare tactics that continue to be used and perfected by today's modern armies.

    You command German or Soviet forces comprised of infantry squads, crewed support weapons, individual tanks, armored cars, artillery, and more. Much effort went into distinguishing the units in the game by highlighting their historical strengths and weaknesses. For example, each tank's defense rating takes into account relative armor thickness, armor slope deflection percentage, speed, size, targeting mechanics, and crew training. All these factors are represented in an easy to learn target number system. You do not have to worry about the details; they are all built into the system! As the commander, you concentrate on tactics to execute your mission and firefight objectives.

    The 3rd Edition Rules change several key elements of Conflict of Heroes from previous editions. A Unit no longer receives 7 Action Points. Instead, each Turn, a player selects one of their Units to take an Action. After completing the Action, they roll a custom d10 die to determine if the Unit becomes Spent. If the player rolls higher than the Action’s Cost, the Unit is free to continue taking Actions on future Turns. More involved Actions have a higher Spent probability. On average, Units will be able to take the same number of Actions as in the previous 7AP edition rules, but now your units may not always perform as expected.

    This and other new mechanics like Stress encourage players to experiment with integrated battlefield tactics that make use of multiple Units working together. They also heighten the experience of ‘Fog of War,’ in that players must now assess the risk attached to each Action they take, and determine the best time to use their CAPs to mitigate that risk.

    All previous Conflict of Heroes editions are 100% compatible with these 3rd Edition rules. This game can also be played with previous edition rules.


  • Crisis

    53,95 €

    Axia — a land with a glorious past, a most uncertain present, and an even more unpredictable future. Populated by what has been described as a fervent and warm-blooded people, Axia is in crisis – economic, social, and political: the longest-running recession in its modern history, the highest inequality in years, and a political system teetering on the brink of collapse.

    In more ways than one, Axia is fighting against itself. Old divisions of the past have given way to new ones, and this generation – along with the next ones – has the most to lose.

    Will you, along with your fellow industrialists, do your part to help Axia? Will you sacrifice short-term gain in the present for a brighter future? Can you do that, and survive? Perhaps you can, and perhaps you can even thrive – and you will, if you see opportunity where others only see crisis!

    CRISIS is a turn-based game for 1-5 players who assume the roles of businessmen, trying to rebuild their businesses and create value at a particularly challenging time. By skillfully placing their managers in a position to invest in companies, trade resources, and navigate the local bureaucracy and regulations, they can thrive and prosper in a time when others might struggle and decline.

  • Crusader Kings

    89,95 €

    You are a crusader King, striving for wealth, political power, religious influence, and military might across the continent and across generations. Reshape the history of medieval Europe in your own image — if only that dimwitted son of yours set to inherit the throne doesn't spoil your grand plans...

    The board game Crusader Kings captures the essence of the Crusader Kings video game experience in a physical tabletop format. This is a strategy game at heart, but with a special focus on characters, intrigue, and drama. It's a big, beautiful game centered on a map of medieval Europe, using cards for actions, characters, and events and well-crafted plastic miniatures to represent knights, armies, castles, and more.

    In this game, your goal is to spread your influence over medieval Europe and lead your dynasty to triumph over its rivals. To do that, you need to groom your family over the generations, build and develop your dominion, be shrewd in the realm of diplomacy and intrigue, and use your vassals wisely to grow your wealth and military power, while at the same time fulfilling your duty to partake in the crusades to the Holy Land.

    To win, you need to survive invasions, plots, crusades, and even marriage! Or at least have children or siblings standing by to take over the throne if your regent dies. Failure to raise a suitable heir can mean the end of your dynasty.

  • Crusader Kings - Councilors...

    27,95 €

    This set includes 24 additional beautifully crafted plastic miniatures for Crusader Kings - The Board Game. These come in 12 unique designs that represent Councilors and Inventions in the game rules.

    This expansion also includes bonus rules that let allow players to send their councilors on missions in medieval Europe, rather than just staying home at the royal court!

    All miniatures are sculpted by the talented artist Anton Angheluta.

  • Crusaders: Thy Will Be Done

    57,95 €

    Liikuta ritareitasi, pystytä rakennuksia ja lähde ristiretkelle levittämään oman ritarikuntasi vaikutusvaltaa. Kun ritarikunta tulee tarpeeksi vahvaksi, kuningas Filip hermostuu ja lakkauttaa kaikki ritarikunnat, lopettaen pelin.

    Crusaders: Thy Will Be Done yhdistää rondeli- ja mancala-mekaniikkoja. Kullakin pelaajalla on oma rondelinsa, jota he parantavat pelin kuluessa mahdollistaen parempia toimintoja. Ritarikuntasi antaa kullekin pelaajalle oman erikoisvoiman rondelin hallintaan ja pystytetyt rakennukset taas auttavat voittavan pelistrategian muodostamisessa.

  • Cryptid

    31,95 €

    You've studied the footage, connected the dots, and gathered what meager evidence you could. You're close — soon the whole world will know the truth behind the Cryptid. A group of like-minded cryptozoologists have come together to finally uncover the elusive creature, but the glory of discovery is too rich to share. Without giving away some of what you know you will never succeed in locating the beast, but reveal too much and your name will be long forgotten!

    Cryptid is a unique deduction game of honest misdirection in which players must try to uncover information about their opponents' clues while throwing them off the scent of their own. Each player holds one piece of evidence to help them find the creature, and on their turn they can try to gain more information from their opponents. Be warned; give too much away and your opponents might beat you to the mysterious animal and claim the glory for themselves!

    The game includes a modular board, five clue books, and a deck of set-up cards with hundreds of possible set-ups across two difficulty levels. It is also supported by an entirely optional digital companion, allowing for faster game set-up and a near-infinite range of puzzles.

  • De Vulgari Eloquentia Deluxe

    59,95 €

    Italy, late Middle Ages: The fabric merchants need to write down their contracts in a language that everyone can understand, and the literates are looking for an alternative to the elite of the traditional Latin language, so the Volgare, the language spoken by the common people, taken from the dialects spoken in the various Italian regions, starts to gain relevance. During this period, Francesco D'Assisi writes his famous Canticle of the Sun and Dante writes the Divine Comedy, both written in Volgare.

    In De Vulgari Eloquentia, players have to do their part in the creation of this new language! But who will provide them the proper knowledge to understand the manuscripts in the different dialects? Who will successfully uncover the secrets of the books inside the Papal Library? Who will embrace the religious life, and who will remain a merchant? Some of the players can become a famous banker, someone else can climb the church's hierarchy to be the next Pope! But in the end, who will be the most appreciated and respected for their status and culture?

    The aim of the game is to obtain more Volgare points. The players gain VP from reading manuscripts and looking for important documents like the Canticle of the Sun or "The Riddle from Verona". Players can also gain VP by improving their social status, for example, if the merchant becomes a banker or the Friar becomes a Benedictine Monk or the Cardinal becomes Camerlengo or Pope. Moreover, VP can be gotten with money and with the support of Politicians, Noblemen, Abbesses, and the Amanuensis.

    This is a totally new re-designed edition of De Vulgari Eloquentia which features new mechanisms and new elements. The game has totally new layout and iconography.

  • Dead of Winter - a...

    59,95 €

    Dead of Winter on psykologinen, puoliyhteistyöllinen hengissäselvitymispeli zombieapokalypsen jälkeisessä maailmassa.

    Kannattaa ehkä lukea tuo edellinen lause toistamiseen. Sillä tarkoitetaan käytännössä sitä, että pelaajat yrittävät yhteistyössä saavuttaa yhteisen voittoehdon. Jokaisella pelaajalla on kuitenkin myös oma salainen voittoehtonsa, joka pitää suorittaa päästäkseen osaksi yhteistyövoittoa. Nämä salaiset tavoitteet voivat herättää muissa epäilyksiä, sillä porukassa voi olla myös petturi joka haluaa kostaa henkiinjääneiden yhteisölle ja sabotoida kaiken. Pilalle mennyt ruoanhakukeikka voi aiheuttaa epäilyksiä, ja joku saatetaan äänestää karkoitettavaksi. Peli voi päättyä kaikkien voittoon, siihen että jotkut voittavat, tai että kaikki häviävät.

    Dead of Winter on erittäin mielenkiintoinen kokemus, jollaisen vain oikeastaan lautapeli voi tarjota. Se on tarinakeskeinen peli synkän talven läpi selviytymisestä zombieiden valtaamassa maailmassa. Pääpaino on kuitenkin henkiinjääneiden ryhmän psykologisessa tilassa. Yhteisten ja omien etujen yhteensovittaminen jatkuvassa henkiinjäämistaistelussa tarjoaa huikean haasteen.Tässä peli, joka voi synnyttää tarinoita vielä vuosien päästä muisteltavaksi!

  • Detective: A Modern Crime...

    39,95 €

    Haluatko ratkoa rikoksia kuin Saga Norn, Adrian Monk, Rust Cohle tai Gil Grissom? Detective: A Modern Crime Board Game tarjoaa viisi rikosta selvitettäväksi. Vaikka pelaaminen tapahtuu pöydän ääressä pelilaudan avulla, keskeisessä roolissa tässä pelissä on poliisin tietokanta, johon pääset käsiksi vaikka läppärillä tai muulla älylaitteella.


    A Modern Crime Board Gamessa 1-5 etsivää tutkivat Antares National Investigation Agencyn palkkalistoilla mystisiä rikoksia, jotka muodostavat yhtenäisen tarinan. Harvoin lautapelissä tuntee näin voimakkaasti tekevänsä sitä mitä pelin teema kuvaa. Et vain pelaa

  • Dinosaur Island

    66,95 €

    In Dinosaur Island, players will have to collect DNA, research the DNA sequences of extinct dinosaur species, and then combine the ancient DNA in the correct sequence to bring these prehistoric creatures back to life. Dino cooking! All players will compete to build the most thrilling park each season, and then work to attract (and keep alive!) the most visitors each season that the park opens.

    Do you go big and create a pack of Velociraptors? They'll definitely excite potential visitors, but you'd better make a large enough enclosure for them. And maybe hire some (read: a lot of) security. Or they WILL break out and start eating your visitors, and we all know how that ends. You could play it safe and grow a bunch of herbivores, but then you aren't going to have the most exciting park in the world (sad face). So maybe buy a roller coaster or two to attract visitors to your park the good old-fashioned way?

  • Dinosaur Island: Totally...

    39,95 €

    Dinosaur Island: Totally Liquid adds components needed to play Dinosaur Island with up to five players, in addition to adding water dinosaurs to the base game, new parkboard extensions, executive worker meeples that give unique worker abilities to each player, a blueprints module that rewards players when they build certain park layouts, PR events that create hidden scoring opportunities, and more.

  • Dragon Castle

    47,95 €

    Dragon Castle is a game freely inspired by Mahjong Solitaire. During your turn, you take a pair of identical tiles from the central "castle" (known as the Dragon Castle) and place them on your own realm board to build your own castle. From time to time, you may sacrifice these tiles to acquire shrines in their place.

    Every time you create a set of tiles of the same kind, you "consolidate" them, i.e. flip them face down to score points. When you consolidate a set, you may also build shrines on top of the consolidated tiles: Shrines allow you to score more points, but they also limit your building options. You may also take advantage of the available spirit card and its game-changing powers...but this will come at a cost! Finally, don't forget to check the dragon card in play, and to follow the building requirements to score bonus points.

    When the Dragon Castle has been reduced to only one floor, the end of the game is triggered. After one final round, the player with the most points is the lord of the new Dragon Castle…and the winner of the game!

  • Dual Powers: Revolution 1917

    36,95 €

    In March of 1917, Tsar Nicholas II was forced to abdicate the throne of Russia. In his place, a conservative Provisional Government formed, representing the official authority of the state. Opposed to the newly formed government stood the Petrograd Soviet, an elected council of workers organized by socialist activists.

    Over the following months, an internal struggle for power and influence would dominate the country and spark a social revolution. In this state of dual power, or dvoevlastie, charismatic and powerful leaders would rise with the tide of public dissatisfaction and change the course of Russian politics forever.

    In Dual Powers, 1-2 players direct the forces on one side of this struggle through political action, social maneuvering, and military conflict. The player with greater support at the end of the game will shape Russia’s future and either launch or suppress the impending Civil War.

  • Dune

    46,95 €

    Imagine you can control the forces of a noble family, guild, or religious order on a barren planet which is the only source for the most valuable substance in the known universe.

    Imagine you can rewrite the script for one of the most famous science fiction books of all time. Welcome to the acclaimed 40-year-old board game which allows you to recreate the incredible world of Frank Herbert’s DUNE.

    In DUNE you will become the leader of one of six great factions. Each wishes to control the most valuable resource in the universe - melange, the mysterious spice only found at great cost on the planet DUNE. As Duke Leto Atreides says “All fades before melange. A handful of spice will buy a home on Tupile. It cannot be manufactured, it must be mined on Arrakis. It is unique and it has true geriatric properties.” And without melange space travel would be impossible. Only by ingesting the addictive drug can the Guild Steersman continue to experience visions of the future, enabling them to plot a safe path through hyperspace.

    Who will control DUNE? Become one of the characters and their forces from the book and . . . You decide!

  • Ecos: First Continent

    58,95 €

    What if the formation of Earth had gone differently?

    In Ecos: First Continent, players are forces of nature molding the planet, but with competing visions of its grandeur. You have the chance to create a part of the world, similar but different to the one we know. Which landscapes, habitats, and species thrive will be up to you.

    Gameplay in Ecos is simultaneous. Each round, one player reveals element tokens from the element bag, giving all players the opportunity to complete a card from their tableau and shape the continent to their own purpose. Elements that cannot be used can be converted into energy cubes or additional cards in hand or they can be added to your tableau to give you greater options as the game evolves.

    Mountain ranges, jungle, rivers, seas, islands and savanna, each with their own fauna, all lie within the scope of the players' options.

  • Epic Resort 2nd Edition

    39,95 €

    After a long run of dungeon delving and monster slaying, the heroes need a vacation -- you have set out to build an Epic Resort worthy of their presence. You’ll leverage your workers’ talents and attractions’ abilities to draw in hapless tourists and fantasy heroes who are ready to spend some gold and get much needed rest. However, the more you lure in the more likely pirates, two-headed giants and other relentless monsters will attack! Heroes may defend your attractions (losing precious health), or dodge out of the way... letting the monsters devour a bevy of unsuspecting tourists. By earning points from attractions and heroes, cleverly managing your workers, and finding just the right time to throw your lazy peons into the jaws of a hungry dragon, you will be victorious by building the most Epic Resort!

  • Escape Tales: Low Memory

    24,95 €

    Escape Tales: Low Memory is an escape room in card game form, with immersive exploration, no time limits when solving puzzles, and a collection of tough choices that will captivate and draw you deeply into a riveting story of a cyberpunk future. Low Memory is the next title in the Escape Tales product line — a standalone story that can be played and enjoyed without previous ownership of or familiarity with Escape Tales: The Awakening. All you need for a full, satisfying, narrative, and challenging experience is already here!

    It is the year 2060. Elizabeth is saying goodbye to her husband. They are going on a family trip, but Elizabeth must first finish a research project, so she promises to catch up with him later. A moment later, she watches her husband's autonomous vehicle leaving the driveway, her thoughts already drawn towards her work. Another normal day — at least that is what Elizabeth believes.

    The following morning, Elizabeth wakes up on her sofa. She is having a terrible headache and her home is trashed — turned upside down as if there had been a break-in. Although she keeps trying, she is unable to recall anything after the moment she left work the evening before. Elizabeth decides to use the memory scanner. It is the perfect tool for the situation! However, every technological advancement comes at a price...

    In Escape Tales: Low Memory, players will delve into the stories of three characters and will uncover — step by step — the plot that connects them all. Prepare for three gripping story lines coupled with a healthy dose of plot twists. Escape Tales: Low Memory holds numerous surprises in store!

    What new game brings to the line:

        More cards with even more riddles!
        Three stories, one plot: become three different characters and experience the main plot from three different perspectives to make the right call at the end of the game.
        Each story changes the gameplay: switching characters not only brings a new and different perspective but also changes the way locations are explored.

  • Euphoria: Ignorance Is Bliss

    22,95 €

    Welcome back to Euphoria! While you were away, the Icarites descended from their lofty perch among the clouds, imposing a new way of life upon the Euphorians, Wastelanders, and Subterrans. Is this a fresh start for the dystopian citizens, or will history repeat itself?

    Ignorance Is Bliss is a "more stuff" expansion. Or perhaps a better way of putting it is "alternative stuff." For example, there are a bunch of new recruit cards and market tiles that you can use as an alternative to the recruits and markets in the original game (they aren't designed to be mixed together with the original recruits and markets). There's also a new type of recruit card (not a new faction, just a new type).

    Ignorance Is Bliss is also a "player count" expansion. The original game of Euphoria was for 2-6 players, but the expansion adds an Automa mode (an intelligent AI system) that expands the game to 1-6 players. The Automa system is also designed for optional use in 2-player games so they feel more like 4-player games.

    Ignorance Is Bliss is also an "improve the rules" expansion. Euphoria itself still stands on its own, but given that it was released 5 years ago, we've listened to a lot of feedback about certain frustrations and perceived imbalances, and we've addressed them with some new rules, a "New Antiques Bazaar" board, and some new components.

    Euphoria: Ignorance Is Bliss is an expansion to Euphoria: Build a Better Dystopia.

  • Everdell

    58,95 €

    Hurmaavassa Everdellin laaksossa, korkeiden puiden varjossa ja solisevien purojen varrella elää metsän pikkuväen alati laajentuva valtakunta. Everfrostista Bellsongiin on kulunut monta vuotta ja nyt on aika laajentaa uusille alueilla ja perustaa kaupunkeja. Sinä johdat yhtä eläinporukkaa tuossa tehtävässä. Rakennat, tapaat jänniä tyyppejä ja isännöit tapahtumia - vuodesta tulee kiireinen. Paistaako aurinko kirkkaimmin sinun kaupunkiisi ennen kuin talvinen kuu nousee taivaalle?

    Everdell on dynaaminen yhdistelmä taulukonrakentelua (tableau building) ja työläistenasettelua.

    Everdell on poikkeuksellisen näyttävän näköinen pöydällä korkealle kohoavan puun ansiosta.

  • Everdell: Pearlbrook

    48,95 €

    Explore a new underwater society in Pearlbrook, the first expansion for Everdell!

    Pearlbrook introduces a new side board, the river board, where you'll send your frog ambassador to gather a new resource: pearls. You'll also encounter new aquatic critters and constructions! Collect enough pearls and you can construct fabulous wonders and adornments, to make your city the pride of Everdell!

  • Expedition to Newdale

    49,95 €

    Expedition to Newdale is the new Oh my Goods! game from renowned designer Alexander Pfister. In this board game adaption of the successful card game, 1 to 4 players from 12 and up compete in different chapters to experience the world of the Longsdale kingdom once again. The story of Expedition to Newdale starts about five years after the events from Oh my Goods! Escape to Canyon Brook, but you don’t need to know the prequels at all. Each chapter of the game lasts about 90 minutes which adds up to around 12 hours of exciting campaign gameplay. And when you found your favorite chapter while playing the campaign, you can always come back and play it again to have even more fun!

    At the beginning of the game you have your personal board, a coal mine as your start building and 5 hand cards. Depending on which chapter you are playing, the appropriate game board sits in the middle of the table. Each round is divided into 5 phases which are played in order (or partially parallel, once you become more familiar with the game). In phase 1, a new event is revealed which usually alters the course of play in this round slightly (e. g., by introducing new buildings). Additionally the event card shows a fixed amount of workers which are available this round. An information which is much appreciated, as you have to place your action markers in phase 2. The latter are numbered 1 — 4 which is important for phase 4 and means that you need to plan ahead. But first phase 3: in this phase, more workers are drawn from a bag and get added to the others. This means that productions which would have been impossible before (because workers were missing) are now easily done. Pushing your luck might be beneficial! Phase 4 is the opposite to phase 2. Instead of placing your workers, you resolve their chosen action in order of their numbers. We hope you had a backup plan in place if your desired workers were not drawn in phase 3, because this can trigger an unpleasant chain of events! Not enough workers could mean that a production does not happen, which then means that you might not have enough money to build the building with your second action marker. Oh, and your third marker was planned to directly produce in the newly built building? Well, where there is no building, there’s no place to produce in, right? Clearly: planning ahead, a little luck and good alternatives are the way to success. In Phase 5, all players can either use a free building action or draw new hand cards. The last phase is used to resolve all buildings which do not need workers, e. g., an automatic coal production or a building which offers the conversion of a certain good to victory points. Afterwards the next round starts, of which you play a total of seven. A final scoring at the end of round seven will then show if you win or lose.

  • Feudum: Seals & Sirens

    21,95 €

    Feudum: Seals & Sirens is a surreal seafaring expansion of Feudum. This expansion adds 6 whirlpool discs, 1 royal writs and a wooden siren.

  • Feudum: Windmills & Catapults

    26,95 €

    Bull spit and horse feathers! More strange folk have migrated to your neck of the woods, leaving you with little elbow room. To make matters worse, windmills and catapults are popping up like dandelions. That takes the biscuit! You’re not about to lick someone’s boots without a fight.

    Feudum: Windmills & Catapults is a riveting and rambunctious region tile expansion. The game adds new region tiles, royal writs, a wooden windmill, and the ability to play with a 6th, pewter-colored player!