Strategiapelit

  • 1918: Brother Against Brother

    49,95 €

    1918 – Veli Veljeä Vastaan on Suomen sisällissotaan sijoittuva korttivetoinen sotapeli kahdelle pelaajalle. Toinen pelaaja vastaa senaatin johtamien valkoisten joukkojen taistelusta toisen koittaessa johdattaa kansanvaltuuskunnan johtamat punaiset vallankumoukselliset voittoon.

    Pelissä on yli viisikymmentä historiallista tapahtumaa kuvaavaa korttia. Jokaisessa kortissa on paitsi peliin liittyvä kuvaus myös lyhyt historiallinen teksti ja siihen liittyvä kuva. Pelilautana on Suomen kartta vuodelta 1918, johon on merkitty kaupungit ja niitä yhdistävät maa- ja rautatiet.

    Valkoisen pelaajan tavoitteena on vallata punaisten hallussa olevat strategiset kaupungit punaisen pelaajan koittaessa joko valloittaa valkoisten pääkaupunki Vaasa tai pitää omat alueensa pelin loppuun.

    Peli on kaksikielinen, mukana ovat ohjeet niin suomeksi kuin englanniksikin.


    Pelin on suunnitellut Antti Lehmusjärvi, joka on ammatiltaan merivoimien lakimies ja pitkän linjan sotapeliharrastaja. Hänen haastattelunsa pelin synnystä voit kuunnella Lautakunta-podcastista. https://soundcloud.com/mikko-saari-431041221/antti-lehmusjarven-haastattelu

  • 878 Vikings - Invasions of...

    67,95 €

    878 Vikings on aluehallintapeli 2-4 pelaajalle. Tarkoituksena on rohmuta rikkauksia ja kasvattaa mainetta ja perustaa uusi koti Englantiin. Vaihtoehtoisesti voit puolustaa omaa kristittyä valtakuntaasi noita pakanallisia viikinkivalloittajia vastaan. Viikinkipelaajat kontrolloivat vapaita norjalaisviikinkejä ja pelottomia hyökkäysjoukkoja, berserkkejä.

    Useammalla pelaajalla, samalla puolella olevat pelaajat voivat tehdä yhteistyötä ja koordinoita strategioitaan. Englantilaiset aloittavan pelin hallitsemalla koko Englantia, mutta viikinkipelaajat hyökkäävät mereltä ja iskevät syvälle sisämaahan. Pelaajat päättävät koska peli päättyy Wedmoren rauhanneuvotteluihin. Se osapuoli, joka hallitsee useampia kaupunkeja rauhanneuvotteluvuoron lopussa, on voittaja.

    Isot pisteet pelin historiallisesti tarkalle kansikuvalle, jossa viikingillä ei ole sarvia kypärässään.

  • A Feast for Odin: The...

    41,95 €

    The first large expansion for A Feast for Odin, The Norwegians includes four new islands (Isle of Man, Isle of Skye, Islay, Outer Hebrides) with Irish coastal viking-settlements on the backside (Waterford, Wexford, Cork, Limerick), where people from Norway came to stay through the winter (longphort), to trade at, and to settle nearby. This offers new strategies and new puzzle-tiles like horse (6VP, 2x5 spaces)/pregnant horse/leather(green)/vadmal(blue) and pigs (1 VP, breed every round; 2x3 - 1 = 5 spaces)/herbal (orange)/ antler (green)/tools (blue). The game has a third box for the tiles and offers the four old islands too (renewed little different VPs and new graphic-aspects of mini-expansion islands Lofoten/Orkneys/Tierra del Fuego).

    The expansion includes another mountain-strip (last round), more two-silver coins, meat/beans and runes/oil and a "little emigration" piece that covers one food instead of two. You get it on a new action-space for giving away a whaling boat. The renewed action board has three pieces that can be turned around for different numbers of players (version for 1-2, 3, and 4 players), which increases the chances of players getting in each others way. It contains new opportunities like butchering, elk-hunting, fishing, and thievery, along with changes for some old actions. It's now easier, for example, to play an animal strategy, also because you can now get two of the same animals in one action. There is also a new fifth column to make a (better) action with your last viking! You can smith, for example, now a grey piece with maximum of eight swords by using an ore and only one action. Also for this, there are five new grey puzzle-pieces like pan, hauberk or anvil and a little board for smithable pieces with fewer than nine swords.

    Totally new is also the idea of a random start-building. Everybody gets one of the six artisan shed boards and can build the front or backside with one wood and one action. These buildings offer, covered like stonehouse and longhouse, some stuff (pieces, weapons, commodities), VPs and one silver (horse stable 2 silver). So everybody has another different start-opportunity - like the profession card. In this expansion, you choose the best of two cards to start with. Another new option is, that instead of puting a profession card into the game, you can throw it away for a VP-chip. A nice little competitive element, because there are only two 4-VP-chips, six 3-VP-chips and eight (endless) 2-VP-chips.

    The expansion includes no almanac about game-elements and their viking-history. But again it was written by Gernot Köpke as a "historical-science"-journalist and learnd lokal newspaper editor and main elements will be published on BGG at https://www.boardgamegeek.com/thread/2023534/almanac-almanach
    The expansion includes also an extra board for ships and small emigration tiles.

  • A Thief's Fortune

    31,95 €

    Nabbarah: A city full of wonders and stories to be told — a glimmering jewel in the middle of the desert.

    You are a thief, always on the lookout for the next target to hit. You decide to sneak into the Royal Palace, break in its treasure room, and look for the mythical treasures rumored to be hidden there. Among piles of gold, emeralds, and precious jewelry, you stumble upon a chest containing a mysterious hourglass. As soon as you touch it, you are filled with mystical energy and realize its true power: You are now able to see glimpses of your own future. By taking different courses of action, different paths unfold before you, allowing you to shape your future as you see fit. Unfortunately, everyone in the palace is now after you...

    A Thief's Fortune is a card game for 1-4 players in which each player represents a different possible future of the same character. By visiting different locations, interacting with local characters and making sure that certain events you have seen actually happen, you try to find the path that will lead you as far away as possible from danger.

    In more detail, players each have three areas in front of them: past, present, and future. Over five rounds, players draft location, event, and character cards, adding them to their personal "future" area with resources on those cards. Players extract resources from those cards, and when they're empty, the cards move into the player's present, after which the player can activate the power on those cards to score the fortune points they need to win the game.

  • Aeon's End 2nd Edition

    45,95 €

    The survivors of a long-ago invasion have taken refuge in the forgotten underground city of Gravehold. There, the desperate remnants of society have learned that the energy of the very breaches the beings use to attack them can be repurposed through various gems, transforming the malign energies within into beneficial spells and weapons to aid their last line of defense: the breach mages.

    Aeon's End is a cooperative game that explores the deckbuilding genre with a number of innovative mechanisms, including a variable turn order system that simulates the chaos of an attack, and deck management rules that require careful planning with every discarded card. Players will struggle to defend Gravehold from The Nameless and their hordes using unique abilities, powerful spells, and, most importantly of all, their collective wits.

  • Aeon's End: Legacy

    69,95 €

    “You are not breach mages yet,” Brama lectures as she paces down the line of students, her frail form belying her immense power. “Breach mages have protected us since the beginning — since the burning of the world and our pilgrimage into the dark. It was they who founded Gravehold, our last bastion, and if you wish to stand beside these living legends, you must listen and learn. The Nameless shall come again, as they always have, and you will need to be ready. You are the hope of our future.”

    As a young apprentice, you grew up to stories of the breach mages. Brama, the teacher, wisest of the mages. Dezmodia, the prodigy, master of great magic. Mist, the stoic leader and tactical genius. Malastar, the magical craftsman. Rebellious, powerful, and reckless perfectly sum up Xaxos. These mages are your heroes and tomorrow, after your ordeal, you will join their ranks.

    “Each of you must overcome your ordeal to learn discipline and focus, the tools you will need to defend Gravehold. We are nothing without Gravehold. To be a breach mage is to sacrifice your life for Gravehold. When you die, it will be in defense of our city. Once you understand this universal truth...only then will you be ready to become a breach mage.”

  • Affliction: Salem 1692

    26,95 €

    The hysteria over witches among the people of Salem swept the region like a disease in 1692. As is the case in any tragic event, there are those whom will use the circumstances to their advantage. Under the veil of the witch-hunt lie other motivations; power, greed, revenge and righteousness.

    AFFLICTION: Salem 1692 is a game set in the hysteria of a witch-hunt. Use your influence to whisper in the ear of the magistrate, judge, governor or minister to protect some and have others arrested. Salem was a chance to gain property, exact revenge and prove one’s righteousness.

    The characters in the game were actual residents of the Salem region. This is the closest possible simulation of actual events in a game to date.

    GAMEPLAY: Players will take turns placing a "messenger" (worker) to select actions. After all workers are placed, actions will be resolved in the order they appear on the main board.

    EXONERATE - Take 2 Accusation Tokens off of any Colonist.
    FIRST PLAYER TOKEN/PROTECTION - Use a letter from the Governor to prevent one Colonist from being arrested and take the First turn, next turn.
    GAIN INFLUENCE/USE COLONIST ABILITY - Generate Influence and use the abilities of Colonists that you have in your Circle.
    ARREST - Spend Influence equal to a Colonist's adjusted Reputation to Arrest.
    SPECTRAL EVIDENCE - Use this token to prevent a Colonist from Generating Influence and using their Colonist ability.
    ACCUSE - Place accusation tokens to reduce Colonist's Reputations to make them easier to arrest.
    GAIN/REMOVE FEAR - Gain Fear Tokens or remove a fear token from another player (used to weaken Colonists)
    BRING COLONIST INTO CIRCLE - Spend Influence equal to a Colonists Base Reputation and bring them into your Circle.

    Play will cycle between accusing, arresting and protecting your interests. Fear provides an alternative way to function when necessary.

    END GAME: Increase Mather and Mary Spencer Hill are shuffled in with the bottom 6 cards of the Colonist deck. When either of them appears in the play area, the game immediately ends.

    VICTORY CONDITIONS: All players will receive victory points for the Reputation value of each Colonist that have arrested or brought into their circle, victory points for the property of those they have had arrested and for the number of influence tokens they have at the end of the game. Each player will also receive points for having specific families arrested or protected, depending on the player tile they are given.

  • After the Virus

    19,95 €

    Välttämätön on tapahtunut: ihmiskuntaan on tarttunut zombievirus, joka on tappanut 90 % populaatiosta. Suurin osa henkiin jääneistä on muuttunut zombieiksi, ja homo sapiensin rippeet piileskelevät heikkoina ja puolustuskyvyttöminä. Tehtävänäsi on pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa ja varustautua tappelemaan koko ajan lisääntyvää zombiearmeijaa vastaan.

    After the Virus on Terraform Marsilla maailmanmaineeseen nousseiden Fryxeliuksen veljesten tekemä pakanrakennuspeli. Nämä sällit ovat melkein renessanssineroja, jotka tekevät kaiken itse. Tuon Danielin taiteilijankyvyt nyt ei kyllä kerää gallerioihin väkeä jonoksi asti, onhan tämä nyt rehellisesti sanoen ruma kuin mikä. Onneksi pelisuunnittelussa Jacob on tilanteen tasalla ja tässä on nyt tarjolla aika rautainen yhteistyöpeli, jossa pyritään suorittamaan tehtävä pakan täyttyessä zombieista.

    Prätätätätä! Kuole, sinä inha epäkuollut!

  • Agra

    62,95 €

    Intia, Agran kaupunki
    Vuosi 1527

    Abu'l-Fath Jalal-ud-din Muhammad, kansan keskuudessa Akbar Suurena tunnettu hallitsija täyttää 30 vuotta. Akbar on Mughal-dynastian kolmas hallitsija ja laajentanut Mughalin alueita, siten että hän hallitsee miltei koko Intian niemimaata Godavari-joelta pohjoiseen. Akbarin vaikutusvalta tuntuu koko maassa Mughalin sotilaallisen, poliittisen, kulttuurisen ja taloudellisen mahdin ansiosta.

    Yhdistääkseen ja hallitakseen laajaa valtakuntaansa, Akbar on perustanut keskitetyn hallinnon. Valloitettujen alueiden hallitsijoita on lepytelty avioliittojen ja diplomatian avulla. Akbar on ylläpitänyt rauhaa ja järjestystä asettamalla lakeja, joilla on saanut myös muiden kuin muslimialamaisten kannatuksen. Välttämällä heimosidoksia ja islamilaista valtioidentiteettiä, Akbar on pyrkinyt yhtenäistämään alueitaan. Mughalien persialaistunut kulttuuri onkin tuonut hänelle liki jumalaisen aseman.

    Merkkihenkilöt ja lähettiläät eri puolilta maata ovat matkalla juhlimaan Akbarin syntymäpäivää. Kunnianhimoisena maanomistajana et voi jättää tilaisuutta väliin: juhlat ovat loistava tilaisuus nostaa asemaansa ja varallisuuttaan.


    Omalla maa-alueellasi Agrassa viljelet puuvillaa ja kurkumaa. Saat puuta metsistäsi ja omistat pienen hiekkakivilouhoksen. Käymällä kauppaa ja jatkokäsittelemällä tuotteitasi, voit hankkia ylellisempiä kauppatavaroita, joilla mielistelet pääkaupunkiin matkustavia merkkihenkilöitä. Kilpailijoillasi on samansuuntaiset suunnitelmat, joten sinun on oltava heitä fksumpi, sillä Akbarin syntymäpäivä lähestyy päivä päivältä.

    Pelin on suunnitellut mm. La Granjan tehnyt Michael Keller ja siinä on Michael Menzelin upea kuvitus.


  • Alien Artifacts

    42,95 €

    Alien Artifax on 4X-tyyppinen korttipeli 2-5 pelaajalla. Kullakin pelaajalla lähettää oman ryhmittymänsä tutkimusaluksia kartoittamattomaan avaruuteen laajentamaan tietämystään ja voimaansa. Rakennatte aluksia, kehitätte teknologiaa ja tutkitte galaksia löytääkseenne jotain tai jonkun, josta hyödytte.

    Pelaajalla on joka vuoro käytössään kolme resurssikorttia ja keskeistä on päättää miten ne käyttää mahdollisimman tehokkaasti. Jokaisessa resussikortissa on kahta resurssityyppiä, voit käyttää vain toista. Resurssien avulla rakennnat aluksia, kehität teknologiaa, löydät planeettoja tai käyt kauppaa.

    Alien Artifacts tiivistää 4X (eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate) -pelien hengen alle tunnin korttipeliksi.

  • Anachrony

    64,95 €

    26. vuosisadan lopussa maa on hitaasti toipumassa katastrofaalisesta räjähdyksestä, joka teki planeetasta lähes asuinkelvottoman sitä seuranneiden rajujen sääolosuhteiden takia. Ihmiskunta on jakautunut neljään eri ryhmittymään, joita kutsutaan poluiksi sen mukaan millaiseksi niissä niissä nähdään paras tapa jälleenrakennukseen: Harmonia, Dominanssi, Edistys ja Pelastus. Eri polkujen edustajat elävät hauraassa rauhan tilassa, lähes täysin eristäytyneinä toisistaan.

    Mysteeristen Aikarepeämien avulla kukin polku pystyy matkaamaan tiettyyn hetkeen menneisyydessä. Se voi auttaa heidän kehitystään, mutta riskinä on muuttaa aika-avaruuden jatkumoa. Nopea edistyminen on nyt kuitenkin tärkeää, sillä aikarepeämästä saadun viestin perusteella planeettaa uhkaa edellistäkin hirveämpi uhka: maata lähestyy törmäyskurssilla neutronium-ainetta sisältävä asteroidi. Tutkijoiden mukaan asteroidin energiajälki on identtinen vuosisatoja sitten maan lähes tuhonneen asteroidin kanssa…

    Anachronyn erikoisuus on ainutlaatuinen kaksitasoinen työläistenasettelumekaniikka. Matkustaakseen pääkaupunkiin tai etsiessään resursseja tuhoutuneilta alueilta, pelaajat tarvitsevat spesialisteja (insinöörejä, tieteilijöitä, hallinnon ammattilaisia ja neroja), mutta myös näitä vaativissa olosuhteissa suojelevia exosuitteja. Kumpiakaan ei ole riittävästi.

    Aikamatkustuksen ansiosta pelaajat voivat lähettää menneisyyden itselleen resursseja, jotka täytyy ehtiä maksamaan tulevaisuuden itselle takaisin, jotta tämä pystyy ne menneisyyteen lähettämään...

    Jokaisella polulla on oma tavoitteensa, joka toteutuessaan antaa paljon pisteitä. Eniten pisteitä kerännyt pelaaja voittaa ja nousee uuden pääkaupungin hallitsijaksi.

  • Anachrony: Exosuit...

    39,95 €

    The Exosuit Commander Pack on laajennus Anachrony-peliin. Se sisältää 30 suurta (55 mm korkeaa) exosuit-miniatyyriä ja Pioneers of the New Earth -lisäosan, sekä vielä Guardians of the Council -moduulin.

    Pystyt päivittämään exosuit-tokenisi johon 24 miniatyyristä, joissa on ohjaamokolo työläisellesi.

    Guardians of the Council lisää peliin kuusi uutta exosuit-miniatyyriä ja uuden moduulin. Guardianeita voi käyttää myös Chronobotin exosuit-armeijana - tai vaihtoehtona pelaajan omalle.

    Pioneers of the New Earth -moduulin avulla voit päivittää exosuitteja tutkiaksesi laajoja ja vaarallisia Outbackin alueita. Exosuitteja voi parannella resursseilla tai jopa läpimurroilla. Uutta seikkailutoimintoa voi käyttää löytääkseen menneisyyden salaisuuksia tai vaikka kohdatakseen vihamielisiä elämänmuotoja.

    Exosuittien voimaa voi käyttää jopa toisia pelaajia vastaan, kun kilpaillaan siitä kuka ehtii varaamaan parhaat toimintopaikat.

  • Architects of the West Kingdom

    42,95 €

    Architects of the West Kingdom sijoittuu Karolingien valtakunnan loppuvaiheisiin, vuoden 850 tienoille. Pelaajat ovat kuninkaan arkkitehtejä, jotka pyrkivät tekemään kuninkaaseen vaikutuksen rakennuttamalla erilaisia maamerkkejä. Urakkaan tarvitaan raaka-aineita, oppipoikia ja hyvin valvottua työvoimaa. Ajat ovat petolliset, eivätkä kilpailevat arkkitehdit anna minkään pysäyttää itseään heidän yrittäessään hidastaa sinua. Pystytkö säilyttämään kunniallisuutesi, voi liitytkö varkaiden ja mustan pörssin kauppiaiden riveihin?

    Tavoitteenasi Architects of the West Kingdomissa on voittaa hankkimalla eniten voittopisteitä. Voittopisteitä saa valmistuneista rakennuksista ja osallistumisesta arkkipiispan katedraalin rakentamiseen. Pelin aikana pelaajien on tehtävä useita moraalisia valintoja. Vasta pelin lopussa katsotaan ja tuomitaan hyveellisyydestä tai sen puutteesta. Muutama hämärä diili ei ehkä tunnu missään, mutta jos ajaudut liian syvälle laittomuuksiin, siitä seuraa rangaistus.

    Peli on henkistä jatkoa Shem Phillipsin mainiolle North Sea -sarjalle. Architects of the West Kingdom on uuden pelisarjan ensimmäinen osa. Pelin uudenlainen työläistenasettelumekaniikka on saanut paljon kiitosta ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.

  • Archmage

    51,95 €

    Pieni joukko maagisesti lahjakkaita yksilöitä uskollisine seuraajineen on saapunut vaarallisen erämään halki Rauniokaupunkiin.

    Kaupungin sydämessä nousee pilviin saakka kirottu Magian Torni. Sieltä Arkkimaagi ja hänen Maagien lahkonsa hallitsi maita iäisyydeltä tuntuvan ajan. Lahko yhdisti eri eri myyttisten rotujen maagit yhteen ylivoimaiseksi ja yhtenäiseksi voimaksi. Tämä kaikki tapahtui tietysti ennen Loppua.

    Rauniokaupunki on nyt koti Arkkimaagia palvelleiden rotujen harvalukuisille jälkeläisille. Ennen tätä hetkeä yksikään ihminen ei ole uskaltanut jalallaan astua sen hylätyille kaduille. Tulokkaat, ihmiset, ovat muinaisten maagien jälkeläisiä. He ovat eläneet hylkiöinä maan kaukaisimmissa kolkissa. Heidän pikkukylissään näyttämät voimanosoitukset ovat keränneet heille kullekin omat innokkaat seuraajansa. Nyt ovat he ovat matkustaneet halki maan kohdatakseen myyttisten rotujen edustajia, löytääkseen viisautta ja magian salaisuuksia.

    Myyttiset rodut vartioivat kuutta keskenään hyvin erilaista magian alaa. Vain Arkkimaagin voima oli aikoinana niin suuri, että hän keksi keinoja yhdistää näitä aloja keskenään ja saavuttaa siten ylempiä magian tasoja. Nykyään suuri osa magiasta ja myyttisistä roduista on kadonnut.  Vastasaapuneille ihmisille kerrotaan, että heidän täytyy matkata edelleen löytääkseen eri rotujen kadonneet pyhät reliikit. Heidän matkansa absoluuttisen maagisen voiman löytämiseksi on sittenkin vasta alussa.

    Archmage on euro-temaattinen hybridipeli, jossa pelaajat ottavat aloittelevien maagien roolit. He matkaavat pitkin maita ja mantuja etsiessään kadonneita reliikkejä, keräävät seuraajia ja kouluttavat oppilaita magian kuudessa lajissa ja ehkä vähän enemmässäkin. He löytävät ennen tuntemattomia loitsuja ja maagisia voimia ja rakentavat omat torninsa vartioimaan maataan.

    Kun tilinteon aika koittaa, yksi heistä nousee uudeksi Arkkimaagiksi.

  • Arkham Horror: The Card...

    26,95 €

    You swore that you would never go back. Yet like a snake eating its own tail, you were always meant to return to where it all began. In the Arkham Horror: The Card Game Core Set, Night of the Zealot presented your first challenge while introducing you to the investigators, mechanics, and environment of Arkham Horror Files, providing a stable foundation from which you built you investigations into the unknown and the unknowable. Now, you are invited to return home and begin a new challenge worthy of your expertise.

    Return to the Night of the Zealot is an expansion for Arkham Horror: The Card Game that enhances and modifies the Night of the Zealot campaign with 46 new Encounter cards and 20 new Player Cards. Additionally, this expansion includes a premium box and 18 divider cards to hold your entire Night of the Zealot campaign.

  • AuZtralia

    62,95 €

    AuZtralia is an adventure/exploration game for 1-4 players set in an alternate reality 1930s. The theme is inspired by Martin Wallace's A Study in Emerald. Following the Restorationist war, the northern hemisphere lands lay poisoned and starvation was the norm. Intrepid adventurers set out to explore and settle new lands. Little did they know, after the war, the surviving Old Ones and their remaining loyal human armies made their way to the outback of Australia to lick their wounds.

    Build a port, construct railways, mine and farm for food. You’ll need to prepare for the awakening. You’ll need to fight.

    Everything you do in the game costs time, which is one of AuZtralia's most valued resources.

    At a point in time, the Old Ones will wake up and become an active player. They begin to reveal themselves and move, with potentially devastating outcomes.

    You’ll need to prepare wisely for the awakening and may have to co-operate with others to defeat the most dangerous Old Ones.

    Military units will help you to locate, fight and defend against the nightmarish beings that may be lurking on your doorstep. As well as hardware, you’ll need to recruit some Personalities who have the skills and resources to help you.

    Riches from the land, mixed with darkness and insanity await you in the outback. Will humanity prevail or will the Old Ones wreak their revenge?

  • Azul

    39,95 €

    Azul (lausutaan espanjalaisittain “athul”, mutta ei se atsuliksi sanominen tee ketään huonoksi peliharrastajaksi, rennosti vaan) on maailmankuuluun Michael Kieslingin suunnittelema peli. Azul tuo maurilaistaiteen estetiikkaa lautapeliin. Pelaajat kisaavat keskenään Evoran kuninkaallisen palatsin koristelussa. Koristekaakeloinnissa on pidettävä kieli keskellä suuta, jotta lopputulos on upein mahdollinen. Kaakeleita ei kannata myöskään yhtään antaa mennä hukkaan.
    Maurit toivat muassaan “azulejosit”, alunperin sinivalkeat keramiikkakaakelit, jotka portugalilaiset sitten ottivat innolla käyttöön rakentaessaan Alhambra-palatsia kuninkaalleen Manuel I:lle. Kuningas hämmästeli tätä Etelä-Espanjassa olevan linnansa sisätilojen kauneutta ja tilasi heti samanlaiset palatsiinsa Portugalissa.

    Azul-pelissä pelaajat värväävät vuorotellen värillisiä kaakelilaattoja pöydän keskeltä. Vuoron lopussa saa pisteitä siitä, miten hyvin laatat on asetettu omalle pelaajalaudalleen. Tietyistä kuvioista ja seteistä saa lisäpisteitä ja hukkapalat tuo miinuksia. Eniten pisteitä kerännyt tietysti voittaa.

    Azul voitti vuonna 2018 mm. lautapelimaailman Oscarin, Spiel des Jahresin. Tässä on kaunis, abstrakti peli moneen lähtöön. Huomatkaa, että meillä on myynnissä kansainvälinen versio englanninkielisillä säännöillä.

  • Azul: Stained Glass Of Sintra

    39,95 €

    Michael Kieslingin kaakelointipeli Azul on voittanut vuonna 2018 niin Spiel de Jahresin kuin esimerkiksi Origins Awardsin perhepelisarjan. Se on myös BoardGameGeekin maailmanlistan ykkönen niin perhepelien kuin abstraktien strategiapelien sarjoissa. Eikä syyttä, peli on kaunis ja toimii lähes seurueessa kuin seurueessa.

    Azul: Stained Glass of Sintra on Kieslingin uusi versio menestyspelistä. Tällä kertaa kaakeloinnin sijasta tehdään lasimaalauksia. Pelin mukana tulevat ikkunapaneelit ovat kaksipuolisia ja mahdollistavat lähes loputtomasti variaatioita rakennettavaksi lasimaalaukseksi. Komponentit ovat edelleen kauniita, mukaan lukien läpikuultavia ikkunalaattoja. Kuvituksesta vastaavat Philippe Guérin ja Chris Quilliams.

  • Betrayal Legacy

    55,95 €

    Betrayal Legacyssä yhdistyvät Betrayal at the House on the Hill -pelin kummituskartanon tutkintaa sekä pelille tehtäviä pysyviä muutoksia ja monihaaraista tarinankerrontaa. Jälkimmäisiä suunnittelija Rob Daviau on aiemmin esitellyt mm. peleissään Pandemic Legacy ja Risk Legacy.

    Betrayal Legacy koostuu prologista ja 13-luvun mittaisesta tarinasta joka venyy vuosikymmenien ajanjaksolle. Pelaajat edustavat sukuja, joiden yksittäiset edustajat osallistuvat yhteen tarinan lukuun. Sama hahmo voi palata vanhempana myöhemmässä osassa tarinaa (jos ovat selvinneet hengissä) tai sitten vuorossa onkin tämän jälkeläinen.

    Miksi ihmiset tutkisivat kummituskartanoa vuosikymmenestä toiseen, varsinkin jos siellä tapahtuu kamalia asioita? Ehkä kyseessä on uteliaisuus tai tyhmänrohkeus joka juontaa uskosta siihen, että me tiedämme paremmin kuin aikaisemmat sukupolvet. Katsokaa mitä me olemme oppineet, ihailkaa hallussamme olevia moderneja varusteita! Varmasti tällä kertaa selviämme kaikki hengissä täältä ulos…

    Kuten muutkin Betrayal-sarjan pelit, tämäkin on tarinavetoinen mutta sisältää aineksia jotka merkitään pysyväksi osaksi peliä juuri teidän pelikertanne perusteella. Aikaisemmin mainitut työkalut esimerkiksi liitetään tiettyihin sukuihin. Tämä ei ole mikä tahansa ämpäri, se on minun ämpärini. Isopappa ruokki sillä possuja poikasena, ja vaikka sinäkin voit sitä käyttää, minä olen siinä paras. Kyllä, tämä on perintöämpäri, ja kun se on sukumme hallussa saan sen käytöstä bonuksen.

    Peli on englanninkielinen ja legacy-pelinä peli edellyttää tiettyjen komponenttien tuhoamista tai pysyvää muuttamista. Peli on siis käytännössä kertakäyttöinen, sen muuttuessa uniikiksi kappaleeksi tekemienne valintojen pohjalta.

  • Between Two Castles of Mad...

    39,95 €

    Hullu kuningas vaatii linnaa! Sinä olet maailmankuulu rakennusmestari, jonka Ludvig on palkannut suunnittelemaan itselleen linnoja. Näin suuret projektit vaativat kuitenkin useamman asiantuntijan työpanoksen, joten kukin rakennusmestari saa yhden aisaparin. Ovatko sinun suunnittelu- ja yhteistyötaitosi riittävät, jotta tuloksena syntyy maailman upeimpia linnoja?

    Between Two Castles of Mad King Ludwig on kilpailullinen laatanvärväyspeli, jossa jokainen laatta on linnan huone. Työskelet yhdessä sekä vasemmalla että oikealla puolellasi istuvan pelaajan kanssa. Kummankin kanssa on käynnissä erillinen linnaprojekti. Joka vuoro valitset kädestäsi kaksi huonelaattaa, paljastat ne, ja sitten yhdessä naapureidesi kanssa neuvotellen asetat yhden kumpaankin linnaprojektiisi. Voittaaksesi joudut jakamaan huomiosi molempien linnojen kesken.

    Pelissä on 147 huonelaattaa, kussakin uniikki kuvitus, sekä 83 muuta laattaa. Komponenteissa on myös 20 bonuskorttia, 7 puista linnanappulaa, pistevihko ja 4-osainen Game Trayz - lajittelulaatikko, joka mahdollistaa sen, että peli on pelattavassa kunnossa pöydällä alle minuutissa.

    Between Two Castles of Mad King Ludwig on julkaistu Stonemaier Gamesin ja Bezier Gamesin yhteistyönä.

  • Blackout: Hong Kong

    45,95 €

    Hong Kong has been struck by a large scale unexpected blackout. As the government struggles to maintain control, you decide to take matters into your own hands and try to bring back some kind of societal order! Daily life as you were used to it has quickly dissolved. Even the most mundane tasks have become incredibly challenging without electric power. Whoever best manages this situation and restores the semblance of order will surely claim a position of power in post-blackout Hong Kong!

    In Alexander Pfister's Blackout: Hong Kong, you have to manage ever-changing resources and a network of various specialists to keep Hong Kong from descending into chaos while also staying ahead of your rivals.

  • Blue Lagoon

    29,95 €

    Legendaarisen tohtori Reiner Knizian suunnittelema Blue Lagoon on Pelaajien valinta 2018 -perhepelisarjan finalisti. Tässä aluehallintaa ja settienkeräämistä sisältävässä pelissä pelaajat johtavat veneillä saapuvia uudisasukkaita, jotka levittäytyvät kilvan vasta löydettyyn paratiisisaaristoon.

    Peli pelataan kahdessa vaiheessa. Ensimmäistä löytyretkeilyvaihetta seuraa asutusvaihe. Molempien vaiheiden aikana pelaajat lisäävät omalla vuorollaan laudalle yhden uudisasukaslaatan tai kylän. Tavoitteena on kerätä saariston resursseja asettamalla niiden päälle oma laatta. Ensimmäisessä pelivaiheessa tämä tapahtuu asettamalla laatta joko mihin tahansa vesiruutuun, tai olemassa olevan oman laatan viereene. Toisessa vaiheessa pelilauta tyhjennetään kaikesta paitsi pelaajien perustamista kylistä. Sitten pelataan asutusvaihe, jonka aikana liikkuminen tapahtuu pelkästää kylistä edeten, eikä enää vapaasti vesistöjen kautta. Pistetytys tehdään molempien vaiheiden lopussa ja yhteispisteet ratkaisevat voittajan. Pisteitä saa ylivoimasta saarilla, siitä kuinka moneen eri saareen on asukkaitaan saanut, sekä keräämistään resurssiseteistä.

    Reiner Knizian maine ehti jo joidenkin vuosien ajan heiketä, kun tusinatuotantona tehdyt lastenpelit eivät harrastajia enää kiinnostaneet samalla tavalla kuin miehen klassikot (Eufrat & Tigris, Modern Art, Samurai, Keltis ym.). Nyt Knizia on tehnyt jälleen paluun huipulle. Blue Lagoonin lisäksi The Quest for Eldorado (2017) ja Yellow & Yangtze (2018) ovat olleet erinomaisia näyttöjä miehen lahjakkuudesta.

  • Brass Birmingham

    53,95 €

    Brass: Birmingham on strateginen talouspeli, joka on jatkoa Martin Wallacen vuoden 2007 mestariteokselle, Brassille. Birmingham kertoo kyseisessä kaupungissa kilpailevista liikemiehistä ja -naisista teollisen vallankumouksen aikana, vuosina 1770 - 1870.

    Kuten edeltäjässään, myös Birminghamissa pelaajat kehittävät teknologiaa, rakentavat teollisuutta ja verkostoituvat yrittäessään hyödyntää markkinoiden vaihteluita.

    Peli pelataan kahdessa jaksossa. Ensin on kanaalien aika (1770-1830), jota seuraa rautateiden aika. Pelin voittaa keräämällä muita enemmän voittopisteitä ja pistelaskut tehdät kummankin jakson lopussa kanaalien ja rautateiden osalta, sekä ns. vakiintuneiden teollisuuslaattojen pohjalta. Teollisuudenaloina molemmissa Brasseissa ovat rauta, hiili ja puuvilla.

    Birminghamin erikoisuus on olutteollisuus. Oluella voi myös “rasvata teollisuuden rattaita”: myydäkseen tuotteita eteenpäin, pitää kuluttaa olutvarantojaan. Uusia teollisuudenaloja ovat myös tehdastuotteet ja keramiikka.

    Brass: Birminghamin lisäksi alkuperäinen Brass on myös nyt uudelleenjulkaistu nimellä Brass: Lancashire. Molemmat pelit näyttävät suorastaan upeilta verrattuna vuoden 2007 klassikkopainokseen. Molemmat ovat myös saaneet huikean hyviä arvosteluja. Peliin kannattaa tutustua jos vähän raskaammat talouspelit yhtään kiinnostavat.

  • Brass: Lancashire

    53,95 €

    Brass: Lancashire on komea uusversio Martin Wallacen palkitusta pelistä Brass (2007). Strateginen talouspeli kertoo kilpailevista 1800-luvun lopun teollisuusyrittäjistä Englannin Lancashiressä. Teollinen vallankumous on käynnissä ja pelaajien tavoitteena on kehittää, rakentaa ja verkottaa teollisuuttaan, siten että he voivat vastata kasvaneeseen raudan, hiilen ja puuvillaan kysyntään.

    Peli jakaantuu kahteen osaan: ensimmäisessä rakennetaan tavaroiden kuljetusta varten kanaaleja ja toisessa rautateitä. Brass vaativa, mutta palkitseva peli.
    Brass: Lancashire on Roxley Gamesin 2018 julkaisema versio, joka tekee aiemmin aika ankean näköisestä pelistä todella upean. Silmäkarkin lisäksi peliin on tullut joitakin sääntöpäivityksiä.

  • Castell

    40,46 € 53,95 € -25%

    Castell käsittelee katalonialaista ihmistornien rakentamista. Suuret joukot väkeä kaikkialta Kataloniasta kokoontuu eri festivaaleille juhlistamaan katalonialaista kulttuuri ja kilpailemaan siitä, kuka tekee korkeimmat ja vaikeimmat ihmistornit.

    Castell on suhteellisen raskas strategiapeli, jossa pelaajat manageroivat omaa Castell-joukkuettaan halki koko festivaalivuoden. Pelin aikana vieraillaan katalonian kaupungeissa, laajennetaan joukkueen kokoa, opetellaan uusia torninrakennustaitoja ja esiinnytään niin paikallisissa pikkutapahtumissa kuin kilpaillaan festivaaleilla.

    Pelissä pärjää vain hyvällä ennakkosuunnittelulla ja taitavalla ajoituksella.

  • Castellum: Maastricht

    19,95 €

    Castellum on strategiapeli 2-4 pelaajalle. Siinä puolustetaan Maastrichtin kaupunkia kahdensadan vuoden aikana tapahtuvia historiallisia piirityksiä vastaan.

    Pelaajat ovat kaupungin puolustajia, jotka rakentavat linnoitteita, ja hakevat sekä kaupunkilaisten että kirkon tukea. Kaupungin puolustamisessa tarvitaan myös resursseja, joita pitää hankkia. Hyökkääjät saadaan perääntymään vain vaikuttavien linnoitteiden ja hyvin koulutettujen sotajoukkojen kanssa.

  • Castle Dukes

    64,95 €

    Pelaajat ovat herttuoita, jotka kisaavat siitä kenellä on komein linna. Linnan voi rakentaa monella eri tapaa, keskittyen vaikka puolustuskykyyn, mukavuuteen tai jopa hyökkäävyyteen!

    Silloin tällöin kuninkaallisia saattaa piipahtaa linnassa, ja jos linna ei ole tämän ylimyksen makuun, hän hakee kortteerin kilpailijan linnasta. Kaiken lisäksi alueella liikkuu huonotuulinen lohikäärme, joka tekee tuhojaan. Jos linna ei ole kunnolla varustettu kestämään näitä tulisia hyökkäyksiä, koko pytinki saattaa romahtaa!

    Voittopisteitä saa majoittamalla arvohenkilöitä ja rakentamalla mahtavimman linnan. Voittaja saa suurherttuan arvonimen (ei oikeasti, vaan pelissä. Voit peruuttaa sen vaakunasuunnittelijalle varaamasi ajan).

    Castle Duke on visuaalisesti kerrassaan komea kolmiulotteinen peli, joka yhdistää sorminäppäryyden ja strategian.

  • Century: Eastern Wonders

    34,95 €

    “Vuosisatoja sitten arvokas maustekauppa sai maailman rikkaat valtiot etsimään vaihtoehtoisia reittejä arvokkaille Maustesaarille, joista maailman arvokkaimmat mausteet löytyivät.”
    Century-pelisarja tekee pesäeroa historiaan ja jättää vuosisadat ja maa-alueet nimeämättä, historiallisesti liikutaan kuitenkin 1400-luvulla Intiaan suuntautuneessa kaupassa. Century: Eastern Wonders on iloisen värinen ja hyvin sujuva peli, jossa sääntöjä ei ole kaksi sivua. Peli on jatkoa Emerson Matsuuchin aiemmalla, Vuoden strategiapeli -palkinnon 2018 pokanneelle Century: Spice Roadille. Mielestämme tämä jatko-osa on vielä edeltäjäänsäkin parempi. Pelissä purjehditaan omalla laivalla saaristossa vaihtamassa mausteita toisiin tavoitteena koota tilaajien pyytämiä maustelasteja. Sarjan kaksi peliä voi myös yhdistää, jolloin tuloksena vähän strategisempi Century: Sand to Sea.

    Todellisuuspaon arvion pelistä voi lukea täältä: https://todellisuuspako.blogspot.com/2018/08/century-eastern-wonders-ja-from-sand-to.html

  • Cerebria: The Card Game

    22,95 €

    Cerebria: the Card Game keskittyy niihin hetkiin joissa mielenmaisemasi on vuorovaikutuksessa maailman ja muiden ihmisen kanssa. Tässä vuoropohjaisessa korttipeissä pelaajat rakentavat omia Mielenlaatujaan, täyttäen ne Autuuden tai Alakulon tunteilla. Ulkopuolista maailmaa edustaa Impulssi, muuttuva saatavilla olevien Tunne-korttien varanto. Aina kun Impulssi tyhjenee Tunteista, pelaajien Mielenlaatu pisteytetään ja sen mukaan heille jaetaan Autuuden tai Alakulon identiteetin murusia. Pelin päämääränä on kerätä tarpeeksi näitä murusia, jotta niistä muodostuu täysin kehittynyt Identiteetti.

    Murusia saa lisäämällä Tunteita Mielenlaatuunsa, mutta murusia voi myös käyttää eräänlaisena valuuttana Tunteiden erikoisvoimien käyttämiseksi. Pelaajan edessä onkin kovia päätöksiä siitä säästävätkö he murusensa voittopisteiksi vai kuluttavat niitä johonkin tehokkaampaan toimintoon. Tunteiden erikoisvoimilla voi esimerkiksi vaikuttaa toisten pelaajien Mielenlaatuihin, heidän käsikortteihinsa ja Impulssiin. Erikoisvoimien vaikutuksen voivat toiset pelaajat kuitenkin estää heittämällä pois kädestään vastaavan tyypin Tunne-kortteja.

    Peli päättyy kun yksi pelaajista onnistuu rakentamaan yhtenäisen (8+ yhden tyyppistä murusta) tai tasapainoisen (5+ kumpaakin)  persoonallisuuden.

    Peli koostuu 96 Tunne-kortista, 80 Identiteetin murusesta, viidestä pelaajan apukortista ja Mieliala-merkistä.

    Peli on englanninkielinen ja  itsenäinen Cerebria-sarjan peli.

  • Cerebria: The Inside World

    57,95 €

    Cerebria on dynaaminen, joukkueittain pelattava aluehallintapeli. Pelaajat ovat Henkiä, voimakkaita olentoja, jotka edustavat joko Autuutta tai Synkeyttä. Nämä vastakkaiset voimat – ihmisluonnon kaksi puolta – kamppailevat kontrollista ja muokkaavat Sisämaailmaa, kehittyvän persoonallisuuden metaforaa.

    Cerebrian teema ei ole tavallisimmasta päästä, jos olet nähnyt Disney-Pixarin elokuvan “Inside Out – mielen sopukoissa”, tiedät mistä on kyse. Pelissä on myös paljon kekseliäitä mekanismeja, kuten esimerkiksi tunteisiin vaikuttaminen. Joukkueet saavat pisteitä saavuttaessaan helpompia Aikeita tai vaikeampia Tavoitteita. Pelin voittaa se joukkue, jonka vaikutusvallan alueella on suurempi osa henkilön valmista identiteettiä.

    Peli toimii erinomaisesti myös kaksinpelinä.

  • Clank in Space! Apocalypse!

    21,95 €

    Pakanrakennusseikkailu Clank! In! Space! saa nerokkaasti(?) nimetyn jatko-osan Clank! In! Space! Apocalypse!

    Pienet vastarintaryhmät jatkavat pahan Lordi Eradikuksen vastustamista, mutta nyt tämä cyborgipahis aikoo pyyhkiä vastustajansa lopullisesti maailmankaikkeuden kartalta. Suunnitelma on suureellinen ja julma.

    Sinun tehtäväsi on tietenkin pissiä Lordi Eradikuksen aamiaismuroihin. Samalla saatat vahingossa päätyä sankariksi, mutta ainakin henkiin jäädessäsi rikkaaksi.


    Lisäosa vaatii Clank! In! Space! -pelin.

    Pelilaatikko sisältää:


    2 Kaksipuolista pelilautaa
    35 Adventure -korttia
    8 Large Scheme -korttia
    1 Haldos Boss -merkin

  • Clank!

    53,95 €

    Clank! on suosittu pakanrakennuspeli, jossa pelaajat ovat vihaisen lohikäärmeen luolaan hiipiviä varkaita. Mitä syvemmälle luolaan menee, sitä arvokkaimpia aarteita käsiinsä saa. Hankkimalla pakkaansa yhä parempia kortteja, aarteiden rosmous onnistuu entistä paremmin.

    Paras on kuitenkin katsoa mihin astuu, sillä yksikin väärä liike voi aiheuttaa kolinaa, joka kiinnittää lohikäärmen huomion. Myös jokainen varastettu artifakti lisää lohikäärmeen epäluuloisuutta. Aarteista (ja pelin voitosta) pääsee nauttimaan vain jos osaa ajoittaa oman poistumisensa niin, että A) yleensä säilyy hengissä ja B) omaa eniten aarteita niistä pelaajista, joita lohikäärme ei syönyt.

  • Clank! Expeditions: Gold...

    13,46 € 14,95 € -10%

    Jos ryöstösaaliin janosi on sammumaton, Clank! Expeditions: Gold and Silk voi sopia sulle. Lisäosa tuo Clank! -peruspeliin uusia pelilautoja.

    Ensimmäinen tutkimusmatka suuntautuu hylättyyn Ruin Dwarven Mining Companyn (Ruin DMC) kaivokseen. Kaivos jouduttiin hylkäämään monsteri-infestaation vuoksi, mutta siellä olisi vielä paljon kultaa jäljellä niille, joilla on tarpeeksi sisua astua peremmälle.

    Vielä enemmän rikkauksia lepäilee Hämähäkkikuningattaren linnassa. Toki kuningatar on jo kuollut tai pelkkää legendaa, jonka tarkoitus on pitää ihmiset loitolla hienosta linnasta...

    Lisäosa vaatii Clank! A Deck-Building Adventure -pelin ja on englanninkielinen.

  • Clank! In! Space!

    51,95 €

    Jos luulit että avaruudessa kukaan ei kuule kolinaasi, olit väärässä...

    Paha Lordi Eradikus on vallannut miltei galaksin. Nyt tuo ilkimys vetää kunniakierrosta lippulaiva Eradikus Primellään. Pollea pahis saattaa ehkä hallita kyborgikouransa rautaisella otteella maailmoja, mutta sinä muutama muu varas olette haastaneet toisenne hipsimään Lordi E:n alukselle, hakkeroimaan ukon komentomoduulin ja viemään mitä pystytte.

    Matkan varrella mukaan voi tulla liittolaisia ja ylimääräistä saalista. Yksikin virheliike voi kuitenkin johtaa kolinaan, mikä herättää Lordi Eradikuksen huomioon. Kaikenlaiset hakkeroinnit vasta pahan lordin vihan nostattavatkin. Toivo, että kilpasiskosi ja -veljesi pitävät enemmän ääntä kuin sinä, sillä sinä haluat päästä saaliisi kanssa pakokapseliin elävänä.

    Clank! In! Space! käyttää sama pelijärjestelmää kuin suosittu Clank! A Deck-Building Adventure. Kukin pelaaja rakentaa pelin aikana oman henkilökohtaisen pakkansa, jonka kortit mahdollistavat liikkumisen avaruusaluksessa, taistelemisten, lisähankinnat sekä tietenkin mahdollisesti päästävät kolisevaa ääntä, joka houkuttelee Lord Eradikuksen paikalle...

  • CO2 Second Chance

    71,95 €

    In the 1970s, the governments of the world faced unprecedented demand for energy, and polluting power plants were built everywhere in order to meet that demand. Year after year, the pollution they generate increases, and nobody has done anything to reduce it. Now, the impact of this pollution has become too great, and humanity is starting to realize that we must meet our energy demands through clean sources of energy. Companies with expertise in clean, sustainable energy are called in to propose projects that will provide the required energy without polluting the environment. Regional governments are eager to fund these projects and to invest in their implementation.

    If the pollution isn't stopped, it's game over for all of us.

    In the game CO₂, each player is the CEO of an energy company responding to government requests for new, green power plants. The goal is to stop the increase of pollution while meeting the rising demand for sustainable energy — and of course profiting from doing so. You will need enough expertise, money, and resources to build these clean power plants. Energy summits will promote global awareness, and allow companies to share a little of their expertise while learning still more from others.

    In CO₂, each region starts with a certain number of carbon emissions permits (CEPs) at its disposal. These CEPs are granted by the United Nations, and they must be spent whenever the region needs to install the energy infrastructure for a project or to construct a fossil fuel power plant. CEPs can be bought and sold on a market, and their price fluctuates throughout the game. You will want to try to maintain control over the CEPs.

    Money, CEPs, green power plants that you've built, UN goals you've completed, company goals you've met, and expertise you've gained all give you victory points (VPs), which represent your company's reputation — and having the best reputation is the goal of the game … in addition to saving the planet, of course.

    This new totally re-designed edition of CO₂ features a completely new iconography, an entirely new rulebook with lots of 3D pictures for easy comprehension of the rules, more balanced gameplay, a new events deck, improved and streamlined mechanisms, and upgraded wooden components for the power plants instead of the cardboard tokens in a game with a shorter play length. This version also features a co-operative mode of play as well as solo play based on goals.

  • Coimbra

    44,95 €

    Portugalilla meni lujaa 1400- ja 1500-luvuilla löytöretkien aikana. Maan sydämessä sijaitseva Coimbran kaupunki on Portugalin kulttuurin keskus. Pelaajat ovat Coimbran mahtisukujen johtajia, jotka pyrkivät lisäämään vaikutusvaltaansa ja mainettaan syventämällä suhteita paikallisiin luostareihin tai rahoittamalla löytöretkiä. Tähän tavoitteeseen päästään mm. saavuttamalla kaupungin silmäätekevien suosio (esimerkiksi lahjonnan tain suojelun muodossa).

    Coimbra esittelee kekseliään noppamekaniikan, jossa pelaajien joka vuorolla värväämiä noppia käytetään moninaisin eri tavoin. Vaikka voittoon on useampia reittejä, pelaajien pitäisi pyrkiä optimoimaan jokaisen noppansa käyttö. Koska kaupunkilaisten, löytöretkien ja luostareiden keskinäiset synergiat muuttuvat jatkuvasti, ei yksikään pelikerta ole koskaan samanlainen.

    Pelin ovat suunnitelleet italialaiset Flaminia Brasini ja Virginio Gigli (mm. Lorenzo il Magnifico). Kerrassaan upea kuvitus on Chris Quilliamsin pensselinjälkeä.